سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان عفو بین‌الملل: صادرات سلاح‌های انگلیسی به عربستان نقض قوانین بین‌المللی است

سازمان عفو بین‌الملل از تصمیم تازه دولت انگلیس در خصوص صادرات مجدد سلاح به عربستان سعودی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تصمیم دولت انگلیس برای ازسرگیری صادارت سلاح به عربستان با ابراز نگرانی سازمان عفو بین‌الملل همراه شد.

«کیت آلن» از مدیران سازمان عفو بین‌الملل، با انتقاد از تصمیم دولت لندن برای صادرات مجدد سلاح به ریاض گفت به نظر می‌رسد این اقدام تلاشی برای بازنویسی تاریخ و نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی است. این مقام سازمان عفو بین‌الملل گفت انگلیس در حال کنار گذاشتن تعهدات خود در چارچوب کنترل بین‌المللی سلاح است.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی چهارشنبه اعلام کرد بن والاس، وزیر دفاع انگلیس تاکید کرده است که کشورش تمایل دارد روابط خود با عربستان سعودی را در زمینه دفاعی و به ویژه صادرات تجهیزات نظامی تقویت کند.

بنا به اذعان این رسانه انگلیسی، بمباران یمن بدترین بحران بشردوستانه در جهان را ایجاد کرده و دولت لندن استفاده از سلاح‌های ساخت انگلیس در بمباران یمن را تائید کرده است. انگلیس به همراه متحدان غربی خود در حالی مدعی حقوق بشر در سراسر دنیا هستند که بیش از ۵ سال است جنگ خونباری را در یمن به راه انداخته‌اند که جز مرگ و فقر و قحطی برای مردم این کشور آورده‌ای نداشته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.