سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان؛

افزایش ۱۶ درصدی مصرف برق دراستان کردستان

لهونیان گفت: امسال، مصرف برق مشترکان کردستانی بیش از ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: این افزایش مصرف از سوی مشترکان بخش خانگی و تجاری بوده که شیوع ویروس کرونا و ماندن مردم در خانه بر آن تاثیر زیادی گذاشته است.

او افزود:مشترکان خانگی و تجاری که مصرف برق آنان در ماه پایین‌تر از ۳۰۰ کیلووات ساعت باشد، ۱۶ درصد کمتر بهای برق مصرفی را پرداخت می‌کنند.

لهونیان مشترکان خانگی و تجاری با مدیریت مصرف و عدم استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات اوج بار، به راحتی می‌توانند الگوی مورد نظر را رعایت و از طرح تشویقی، بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان  پیک مصرف روزانه برق را در کشور بین ساعات ۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۴ اعلام کرد و یادآور شد: نیاز است مشترکان در این ۲ دوره زمانی مصرف برق را مدیریت کنند تا فشار بر روی شبکه کاهش یابد و شاهد خاموشی و قطعی برق نباشیم.

او اظهارداشت:کشاورزانی نیز که در یکی از این دوره‌های ساعات اوج، پمپ آب خود را خاموش کنند، برق مصرفی در ۲۰ ساعت دیگر برای آنان رایگان محاسبه خواهد شد.

لهونیان با بیان اینکه سال گذشته ۲.۳ میلیارد تومان پاداش به مشترکان بخش کشاورزی، صنعت و خانگی کم مصرف پرداخت شد، گفت: تابستان سال گذشته بدلیل همکاری مشترکان و برنامه‌ریزی این شرکت، بدون خاموشی سپری شد و امسال هم تاکنون در ناحیه سبز قرار داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان تاکید کرد: خاموش کردن لامپ‌های اضافی، عدم استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات اوج بار، تنظیم دمای کولر گازی روی ۲۵ یا ۲۶ درجه و استفاده از کولر آبی روی دور کُند، می‌تواند کمک بسیار زیادی به کاهش مصرف برق کند.

لهونیان از بسته‌های تشویقی وزارت نیرو برای مشترکان کم‌مصرف در بخش‌های مختلف خبر داد و اضافه کرد: از اول خرداد امسال مشتریان خانگی که الگوی مصرف را رعایت کنند ۱۶ درصد کمتر از مشترکان پرمصرف بهای برق مصرفی خود را پرداخت می‌کنند.

در حال حاضر ۶۶۳ هزارمشترک برق در کردستان از خدمات این شرکت برخوردار و تمام روستا‌های بالای ۱۰ خانوار جمعیت به شبکه سراسری برق متصل هستند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.