سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا در اصفهان جولان می‌دهد/ بدون ماسک از خانه بیرون نروید

بیش از ۴ ماه از حضور مهمان ناخوانده این روز‌های دنیا می‌گذرد و نه تنها حضور آن کمرنگ نشده بلکه در بسیاری از کشور‌ها و شهرها بیش از پیش نیز جولان می‌دهد.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  کرونا ویروس از اوایل اسفند ماه سال گذشته وارد کشورمان شد و در همان ابتدا بسیاری از خانواده‌ها را داغدار و بسیاری را نگران عزیزانشان کرد، البته در مدت زمانی که با دستور دولت بسیاری از مشاغل و ادارات تعطیل بودند تا حدودی اصفهان  رو به کنترل این بیماری رفت.

اما پس از بازگشایی مجدد مشاغل متاسفانه رفته رفته مردم ما این ویروس را به فراموشی سپردند تا جایی که این روز‌ها شاهد آمار صعودی این بیماری در میان مردم و در اصفهان هستیم. 

از آغاز موج دوم کرونا در کشور و در بسیاری از نقاط جهان، وزارت بهداشت تاکید بر استفاده مردم از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشت تا کمی از بار سنگین موج دوم شیوع  ویروس کرونا کاسته شود.


بیشتر بخوانید

این مسئله به حدی از سوی بسیاری از هموطنان رعایت نشد تا با دستور رئیس جمهور استفاده از ماسک از ۱۵ تیر در اماکن عمومی، فضا‌های سرپوشیده، وسایل حمل و نقل عمومی و ادارات و دستگاه‌ها اجباری شود.

آن‌هایی که این روز‌ها به توصیه پزشکان اهمیت می‌دهند و با استفاده از ماسک، خود و اطرافیانشان را در مقابل کرونا بیمه می‌کنند توصیه‌هایی نیز برای دیگر شهروندان دارند، آن‌ها تاکید می‌کنند که برای سلامتی یکدیگر باید از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی حداقل یک متری را رعایت کرده و دستورات بهداشتی را مورد توجه قرار دهند.

ناقلان بی‌علامت در حال پخش ویروس در جامعه‌ هستند

بسیاری از تجمعات و مراسم ختم و عروسی سبب افزایش کرونا در شهرضا شده است، به گونه‌ای که تعداد مبتلایان به کرونا به بیش از ۷۵۰ نفر رسید.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان شهرضا نیز روند صعودی دارد به گونه‌ای که این شهرستان در وضعیت هشدار قرار گرفته و تنها راهکار برای خروج از این بحران رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تمکین به توصیه‌های دستگاه‌های متولی و پزشکان متخصص است.

تنهایی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت:استفاده نکردن از ماسک در محیط‌های بسته و جمع‌های دورهمی، حضور غیر ضروری در خیابان و بازار و پاساژها، حضور فشرده در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، برپایی مراسم متعدد خاکسپاری، ختم، فاتحه و هفته و چهلم و مراسم عروسی و سایر برنامه‌ها، برپایی جلسات شاد و دورهمی در باغ تالارها، سبب طغیان بیماری کرونا در شهرضا شده و تعداد موارد بستری ما و همچنین موارد مرگ ناشی از بیماری افزایش یافته است.

مراسم عزا و عروسی پاشنه آشیل کرونا در شهرضا

فرماندار شهرضا گفت: تصمیمات در شهرستان شهرضا باید با ستاد ملی کرونا و اصفهان هماهنگ باشد و در بخش‌هایی نیز تصمیمات بومی‌سازی می‌شود، باید برنامه‌ریزی به شکلی اتخاذ شود که با توجه به شرایط اقتصادی مردم همه جوانب سنجیده شود.

ناصر اسدی با اشاره به مجموعه اقدامات و تصمیمات گرفته شده در پیک اول کرونا در شهرضا افزود: با اطلاع‌رسانی دقیقی که در اسفندماه در شهرضا انجام شد، توانستیم ویروس کرونا را تا حد زیادی در شهر کنترل کنیم، باید از ظرفیت خبرنگاران شهرضا برای مقابله با این ویروس و آگاهی مردم استفاده کرد.

او با تأکید بر اینکه مراسم عروسی باید یک زمان شروع و خاتمه داشته باشد و با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی انجام شود، تصریح کرد: باید در تمام صنف‌ها اکیپ بازرسی مجدد ایجاد شود، فروشگاه‌های بزرگ باید فروش ویژه آنها مدیریت شود، بسیاری از تجمعات و مراسم ختم و عروسی سبب افزایش کرونا در شهرضا شده است.

 منبع: تسنیم

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۸ تير ۱۳۹۹
باشگاه های بسکتبال هم از ماسک استفاده نمی کنند و برای گرفت توپ همه حقیقتا توی حلق هم هستند. لطفا این موضوع را رسیدگی کنید.