سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهار شعله های آتش در خائیز کهگیلویه/ حیات وحش آسیبی ندید

فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: آتش سوزی مراتع ارتفاعات منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویه مهار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علیرضا اتابک فرماندار شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه آتش سوزی در جنگل های خائیز از حوالی ظهر دیروز در محدوده تنگ تکاب از سمت شهرستان بهبهان آغاز شد، گفت: به محض اطلاع نیرو‌های مردمی و امدادی با استفاده از دستگاه‌های دمنده برای مهار آتش سوزی خائیز بسیج شدند که بامداد امروز این آتش سوزی مهار شد.

اتابک بیان کرد: با توجه به سخت گذر بودن منطقه نیرو‌های امدادی از طریق بالگرد امدادی شرکت نفت و گاز گچساران به ارتفاعات مورد نظر اعزام شدند.

اتابک افزود: منطقه‌ای که دچار آتش سوزی شد زیستگاه اصلی گونه‌های مختلف جانوری به ویژه کل و بز بود که به هیچ یک از حیات وحش آسیبی وارد نشد.

او با اشاره به اینکه بیشترین خسارات به مراتع و علوفه‌های خشک موجود در این منطقه وارد شد گفت: در این حادثه تعداد کمی از درختان این منطقه هم در آتش سوختند.

فرماندار شهرستان کهگیلویه افزود: بخشی از نیرو‌های محیط زیست و منابع طبیعی در منطقه حضور دارند و کار پایش را انجام می‎دهند و تا پایان کار پایش در منطقه می‌مانند.

علیرضا اتابک عامل انسانی را عامل بیشتر آتش سوزی های مراتع و جنگلهای این منطقه اعلام کرد و گفت: علت حادثه و وسعت منطقه آتش سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی است.

منطقه حفاظت شده خائیز با ۳۳ هزار هکتار وسعت زیستگاه گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است از جمله ۱۵۰۰ رأس کل و بز است.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۷ تير ۱۳۹۹
آتش سوزی و انفجار چه خبره ؟