سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دونده سیاه پوست، پلیس انگلیس را به نژادپرستی متهم کرد

عضو سیاه پوست تیم ملی دو و میدانی زنان انگلیس، پلیس این کشور را به نژادپرستی و خشونت متهم کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، "بیانکا ویلیامز" دونده سیاه پوست تیم ملی دو و میدانی زنان بریتانیا که به همراه این تیم در رقابت‌های قهرمانی اروپا در ماده ۴ در ۱۰۰ متر امدادی به مدال طلا دست یافت، پلیس لندن را به نژادپرستی و خشونت نهادینه شده متهم کرد.

ویلیامز که روز گذشته به همراه همسر پرتغالی اش در حال رانندگی توسط پلیس بازداشت شده، گفته است هنگامی که به همراه همسر خود توسط پلیس متوقف شد، پلیس با آن‌ها برخورد نژادپرستانه ای داشته است.

ویلیامز فیلمی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد پلیس همسر او را از خودرو بیرون کشیده تا او را تفتیش بدنی کند و افسران پلیس از ویلیامز هم می‌خواهند از ماشین خارج شود تا او نیز مورد تفتیش قرار بگیرد. این در حالی است کودک ۳ ماهه آن‌ها نیز داخل ماشین بود.

ویلیامز در صفحه اجتماعی گفت که او به همراه همسرش در ۲ سال گذشته ۱۵ بار توسط پلیس متوقف شده اند.

او گفت: من تعجب کردم که با ما آنطور رفتار می‌کنند و آنچه که برای من دردناک بود، این بود که آن‌ها مرا به زور از کنار پسرم بیرون کشیدند.
پلیس انگلیس در فضای مجازی با انتشار بیانیه‌ای گفت پلیس هیچ نگرانی بابت برخورد ماموران با این ۲   ورزشکار ندارد.

پلیس در گزارش خود عنوان کرده است این ورزشکار و همسرش را به اتهام سرعت غیرمجاز و رانندگی در مسیر خلاف بازداشت کرده است، اما ویلیامز این اظهارات را تکذیب کرده و گفته است به شدت از نوع برخورد پلیس شوکه شده است.

او گفت: "به خاطر نوع برخورد پلیس ما نمی‌خواستیم از ماشین پیاده شویم، باتون‌های آن‌ها آماده و صحنه ترسناکی بود. وقتی که پلیس چنین رفتاری می‌کند شما نگران جانتان می‌شوید، ما در ماشین یک کودک داشتیم. همسر مرا از خودرو بیرون کشیدند به او دستبند زدند و او را به دیوار چسباندند. من نمی‌خواستم از پسر ۳ ماهه ام دور شوم، ولی آن‌ها مرا هم با دستبند از او جدا کردند. پلیس طوری باهمسر من صحبت می‌کرد که گویی یک فرد مطرود است و جان او ارزشی ندارد."

"لینفورد کریستی" قهرمان ماده ۱۰۰ متر المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا و مربی این دو ورزشکار، این ماجرا را در فضای مجازی منتشر و پلیس را به نژادپرستی نهادینه شده متهم کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.