سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه رژیم ‌صهیونیستی از تعویق اجرای طرح الحاق کرانه ‌باختری خبر داد

وزیر خارجه رژیم‌ صهیونیستی امروز اعلام کرد این رژیم قصد ندارد در روز‌های آینده برنامه الحاق کرانه ‌باختری به سرزمین‌های اشغالی را اجرایی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، گبی اشکنازی، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، امروز اعلام کرد برنامه الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی در روز‌های آتی صورت نخواهد پذیرفت.

اشکنازی در این خصوص گفت «اسرائیل قصد ندارد در روز‌های آینده حاکمیت خود بر کرانه باختری را گسترش دهد.» او در ادامه توضیح داد «این (طرح الحاق) در برنامه کاری امروز یا فردا نیست ... وزارت امور خارجه در حال حاضر در حال ارزیابی اوضاع است و وزارت دفاع در حال سنجش خطرات موجود در این زمینه می‌باشد. زیرا این امر عواقب جدی به همراه خواهد داشت.»

اشکنازی که با کانال اسرائیل مصاحبه می‌کرد در ادامه اضافه کرد «اسرائیل با بیش از ۳۰ وزیر امور خارجه، به ویژه اعضای اتحادیه اروپا که بیشترشان مخالف هستند، برنامه گسترش حاکمیت خود بر کرانه باختری و دره اردن را مورد بحث گذاشته است.» اشکنازی در این گفتگو افزود «وقتی تصمیم گرفتیم این برنامه را عملی می‌کنیم.»

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام کرده بود طرح الحاق را از اول ژوئیه آغاز خواهد کرد، اما آن را به تعویق انداخت. به نظر می‌رسد که این طرح به واسطه موج شدید مخالفت‌ها و محکومیت‌های جهانی یا برخی مسائل دیگر به تأخیر افتاده است. بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم مدعی شده بود به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه الحاق به تعویق افتاده است. او گفته بود «لازم است پیش از اجرای طرح الحاق با فلسطینیان مشورت شود تا امنیت اسرائیل حفظ شود.»

پیش‌تر آبراهام بورگ، رئیس سابق پارلمان رژیم صهیونیستی در گفتگو با روزنامه ایتالیایی «ایل فَتو کُوتی دیانو» گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا کسی است که طرح الحاق را متوقف کرد، زیرا وقت ندارد به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل کمک کند تا با الحاق کرانه غربی و دره اردن خودش را نجات دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.