سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش هلال احمر در پیشگیری از اعتیاد و توانمندسازی جوامع محلی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: اعضای جوانان این جمعیت در بحران‌های اجتماعی در حوزه پیشگیری از اعتیاد و توانمندسازی جوامع محلی فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، امروز در جلسه توجیهی سرگروه‌های منتخب و کارشناسان امور جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان‌های کرمان، گفت: استفاده از ظرفیت جوانان و خانواده‌ها برای تاب آوری جامعه در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

او با اعلام اینکه مهم‌ترین موضوع در هلال احمر تلاش برای کاهش آلام بشری است، افزود: اعضای جوانان جمعیت هلال احمر در حوادث و بحران‌های اجتماعی در قالب برنامه‌های متنوع در حوزه پیشگیری از اعتیاد و توانمندسازی جوامع محلی با رویکرد اجتماع محور فعالیت می‌کنند.

فلاح با اشاره به یکی از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اجرای برنامه‌های مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز در کنار سایر دستگاه‌های همکار در زمینه اجرای توانمندسازی و ارتقاء سلامت گروه‌های مختلف هدف در این جمعیت با هدف کاهش نرخ بروز اعتیاد، اقدامات موثری در طی سال‌های گذشته انجام داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه به دنبال کار کیفی و اثربخشی هستیم، بیان داشت: در حوزه پیشگیری اولیه از اعتیاد با رویکرد اجتماع محور در مناطق حاشیه نشین کم برخوردار در شهرستان‌های سیرجان، بردسیر و کرمان از ظرفیت و استعداد افراد بومی مناطق مورد نظر بهره می‌گیریم.

مرحله دوم طرح پیشگیری اولیه از اعتیاد با رویکرد اجتماع محور در مناطق حاشیه نشین با برگزاری جلسه توجیهی سرگروه‌های منتخب و کارشناسان امور جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان‌های کرمان، سیرجان و بردسیر با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با اعتیاد در استان کرمان آغاز شد.

مرحله اول این طرح نیز در شهرستان‌های رفسنجان، بم، سیرجان، بردسیر و کرمان به همت سرگروه‌های طرح پیمان اجرا شد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.