سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

وضعیت کرونای استان مرکزی بسیار شکننده است

جمالیان گفت: استان مرکزی در وضعیت بسیار شکننده کرونا قرار گرفته است.

سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اشاره به اینکه خیلی از استان‌های همجوار استان مرکزی در وضعیت قرمز و نارنجی شیوع ویروس کرونا قرار گرفته اند گفت: استان مرکزی هم در وضعیت بسیار شکننده قرار گرفته و بیم ان می‌رود که کرونا در استان دوباره اوج بگیرد.

جمالیان با بیان اینکه زدن ماسک از مهمترین راهکار‌های مقابله با کرونا است از مردم استان مرکزی خواست بیرون از خانه همه جا و همه وقت ماسک بزنند و دستورالعمل‌های بهداشتی را باجدیت رعایت کنند.

او با اشاره به اینکه حضور نیافتن در اماکن شلوغ مثل مراسم شادی و عزاداری و بازار‌های سرپوشیده هم از دیگر راهکار‌های قطع زنجیره شیوع این ویروس است از مردم خواست از مسافرت‌ها و رفت و آمد‌های غیر ضرور خودداری کنند به ویژه به مناطق قرمز و نارنجی سفر نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با هشدار به افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند از مردم خواست کادر درمانی و پزشکی استان را با رعایت نکات بهداشتی یاری کنند.

او با انتقاد از شلوغی خیابان‌ها و مراکز خرید و برگزاری مراسم عزاداری و شادی گفت: پیش بینی می‌شود اگر مردم رعایت نکنند میزان مرگ و میر ناشی از کرونا ۶ برابر افزایش یابد.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.