سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشترکان برق تعرفه تولید و صنعت از دریافت پاداش بهره مند می‌شوند

مدیر توزیع برق شهرستان مهاباد گفت: مشترکان برق صنعتی با همکاری در پیک بار تابستان، علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، پاداش دریافت می‌کنند.

احمدی مدیر توزیع برق شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از رشد اقتصادی کشور بر دوش بخش صنعت است از این رو مشترکان برق صنعتی نقشی اساسی در عبور از نقطه اوج مصرف تابستانی برق دارند، برای همکاری در پیک بار تابستان علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌ها می‌توانند پاداش دریافت کنند.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد اظهار کرد: مشترکان صنعتی در این شهرستان ۰.۵ درصد از کل مشترکان شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مهاباد با ۱۸.۲ درصد مصرف را به خود اختصاص می‌دهند.

 راهکارهای پربازده برای کاهش مصرف برق مشترکان صنعتی

او افزود: در طرح ذخیره عملیاتی، مشترکان صنعتی با دیماند قراردادی ۲۰۰ کیلووات و بیشتر می‌توانند با کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصرف خود نسبت به مصرف ۱۰ روز کاری قبل، پاداش دریافت کنند.

احمدی بیان کرد: در طرح تعطیلات و تعمیرات، نیز مشترکان صنعتی در صورت کاهش حداقل ۱۰ درصد متوسط دیماند مصرفی نسبت به متوسط یک ماه گذشته در بازه همکاری اول تیر تا ۱۵ مرداد ماه در حداقل ۵ روز کاری مشمول پاداش همکاری می‌شوند.

مدیر توزیع برق شهرستان مهاباد اضافه کرد: در طرح اوج بار، مشترکان صنعتی درصورت کاهش حداقل ۱۰ درصد متوسط دیماند مصرفی نسبت به متوسط یک ماه گذشته در بازه همکاری از ساعت ۱۲ الی ۱۶ یا ۲۰ تا ۲۳ می‌توانند از پاداش برخوردار شوند.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد یادآور شد: طرح جابجایی روز تعطیل جمعه با یکی از روز‌های هفته نیز از جمله راهکار‌های مناسب مدیریت مصرف برق در روز‌های اوج بار می‌باشد به این صورت که در طرح جابجایی تعطیلات هفتگی از جمعه به یکی از روز‌های کاری، به آن دسته از مشترکان صنعتی که بتوانند ۷۰ درصد متوسط دیماند مصرفی خود را در بازه دو ماهه پیک بار که حداقل آن ۴ روز است کاهش دهند، پاداش مشارکت تعلق خواهد گرفت.

احمدی اذعان کرد: استفاده از سیستم روشنایی موضعی و کاهش ارتفاع روشنایی تا سطح، خاموش کردن ماشین آلات در زمان‌های استراحت پرسنل و تعویض شیفت‌های کاری، جایگزین نمودن الکتروموتور‌های فرسوده با نوع پر بازده، از جمله راهکار‌های مدیریت مصرف در بخش صنعت است که با انتقال ساعت کاری به ساعت کم باری یا خاموش کردن برخی از دستگاه‌های پر مصرف در ساعت اوج مصرف، استفاده از روشنایی‌های فوق کم مصرف و پر بازده، عایق کاری لوله‌های بخار، آب گرم، آب سرد و مبدل‌های حرارتی در طول مسیر انتقال نیز از موارد مهم و تاثیرگذاری است که می‌توان با بکار گیری این روش‌ها تا حد زیادی در مصرف انرژی در بخش صنعت به ویژه در روز‌های اوج بار تابستان صرفه جویی به عمل آورد.


بیشتر بخوانید

چگونه مصرف برق را در تابستان به حداقل برسانیم؟


انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.