سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش پرونده‌های معوق در دادگستری استان قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین از کاهش ۶۳ درصدی پرونده‌های معوق خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان گفت: با ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به پرونده‌های معوق و تعیین تکلیف فوری آن‌ها از سوی رییس قوه قضائیه، از دی ماه سال گذشته تاکنون ۶۳ درصد پرونده‌های معوق تعیین تکلیف شده است.

حجت الاسلام قدرتی افزود: از دی ماه پارسال تاکنون از ۱۲ هزار و ۹۱۰ پرونده به ۸ هزار و ۱۳۷ فقره پرونده رسیدگی شده است و تعیین تکلیف شده اند.

مقام ارشد قضائی استان درباره به کارگیری اقدامات لازم برای سرعت بخشیدن به رسیدگی‌های قضائی گفت: بازرسی‌های دوره‌ای و مستمر با استفاده از کارگروه بازرسی تخصصی از شعب و حضور کارمندان قضایی و اداری شعبه‌ها خارج از ساعت اداری از جمله اقداماتی بود که سبب کاهش آمار پرونده‌های مسن و معوق در دادگستری استان شده است.

او اضافه کرد: تهیه بسته دادرسی الکترونیک به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها در قالب تشکیل جلسات از طریق پیام رسان‌های داخلی، تشکیل جلسات از طریق ارتباط تلفنی و برگزاری دادرسی از طریق ویدئو کنفرانس در ارتباط با زندان نیز در کاهش آمار پرونده‌های معوق نقش بسزایی دار که در صورت توسعه و تامین منابع مالی و الزام همکاران آثار مثبت آن بیش از گذشته روشن خواهد شد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.