سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرواز اطلاعاتی فرماندهان امنیتی عراق بر فراز نوار مرزی سوریه

فرماندهان امنیتی عراق با هدف اطلاع از مخفیگاه‌های تروریست‌های داعش، با بالگرد بر فراز مناطق بیابانی استان الانبار و نوار مرزی سوریه گشت‌زنی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری المعلومه، منبعی امنیتی در فرماندهی عملیات استان الانبار از پرواز اطلاعاتی فرماندهان امنیتی به وسیله جنگنده ارتش عراق بر فراز این استان و نوار مرزی با سوریه خبر داد.

به گفته این منبع، فرماندهان امنیتی عالی رتبه به وسیله جنگنده ارتش عراق مناطق بیابانی استان الانبار تا نوار مرزی غرب استان با کشور سوریه را برای پیگرد مخفیگاه‌های هسته‌های خاموش تروریست‌های داعش و ترسیم نقشه‌های امنیتی از طریق این عملیات اطلاعاتی گشت‌زنی کردند تا مواضعی را که تروریست‌ها در آن مخفی شده و آن را پناهگاهی برای انجام عملیات تروریستی علیه یگان‌های نظامی متمرکز در غرب الانبار قرار داده‌اند، هدف قرار دهند.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، افزود: عملیات اطلاعاتی در راستای طرح پاکسازی تمامی مناطق بیابانی از هسته‌های خاموش داعش و تمرکز بر مناطق دارای موقعیت جغرافیایی صعب العبور است.

یحیی رسول، سخنگوی رسمی نیرو‌های مسلح عراق دیروز (یک‌شنبه) در توئیتی در حساب کاربری خود درباره اجرای عملیات نظامی ضد داعش نوشت: فرماندهی عملیات الجزیره دو روز است که عملیاتی نظامی را در سه محور آغاز کرده است، این عملیات برای جستجو و بازرسی مناطق صحرایی جنوب غربی وادی حوران است.

او افزود این عملیات با پشتیبانی جنگنده‌های ارتش، نیروی هوایی و نیرو‌های مسلح عراق انجام شده است.

با وجود شکست گروه تروریستی داعش در عراق، هنوز شماری از اعضای این گروه تروریستی در مناطق مختلف این کشور حضور دارند و به صورت پراکنده دست به اقدامات تروریستی می‌زنند.

ارتش و نیرو‌های مردمی (الحشدالشعبی) عراق تاکنون عملیات‌های متعددی را برای پاکسازی مناطق مختلف این کشور از اشغال گروه‌های تروریستی انجام داده اند که این اقدامات همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.