سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت برنامه‌ریزی یک رویداد با محوریت شهید سلیمانی در سطح ملی

شهردار کرمان گفت: برای برگزاری یک رویداد با محوریت سپهبد شهید سلیمانی، باید در سطح ملی و با مشارکت نهاد‌های رسمی برنامه‌ریزی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید مهران عالم‌زاده شهردار کرمان در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه سپهبد شهید سلیمانی، چهره‌ای بین‌المللی و در دنیا شناخته شده است، گفت: قطعاً نمی‌توانیم در مجموعه کوچک شهرداری کرمان، برنامه‌هایی در سطح کشوری و در خور شأن ایشان اجرا کنیم.

او بیان کرد: البته طرح‌هایی ازجمله اجرای پیاده‌راه شهید سلیمانی و نام‌گذاری پروژه تراموا و بزرگراه شرقی-غربی شهر کرمان به نام این شهید بزرگوار، در دستور کار قرار دارد.

عالم‌زاده گفت: جایگاه ایشان فراتر از برگزاری یک رویداد فصلی و موقت توسط شهرداری کرمان است.

شهردار کرمان همچنین با بیان این‌که در قالب پویش افتتاح با شعار هر هفته یک افتتاح، پروژۀ بهسازی محوطه گنبد جبلیه رونمایی می‌شود، از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان دعوت کرد در این آیین حضور پیدا کنند.

عالم‌زاده همچنین در مورد زمین مورد نظر برای ساخت شهربازی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی گفت: تقاضای سرمایه‌گذار، دو تا سه هکتار زمین بوده است، اما نظر ما این است که شش هکتار در نظر گرفته شود؛ (سه هکتار برای سرمایه‌گذار و سه هکتار به‌عنوان ذخیره).

او درخصوص تعیین‌تکلیف بدهی شهرداری به ۳۶ نفر پیمانکاری که در دوره‌های گذشته بدون عقد قرارداد اقدام به اجرای پروژه‌های شهری ازجمله آسفالت و جدول‌گذاری کرده بودند، گفت: در جلسۀ قبلی شورا مصوب شد که پرداخت براساس صورت‌حساب همان سال و بدون در نظر گرفتن ضرایب باشد، اما با توجه به اینکه این پیمانکاران سال‌ها پیش هزینه کرده و متضرر شده‌اند، نباید باعث بی‌اعتمای آن‌ها شویم.

او افزود: اگر امروز ضرایب را در صورت‌حساب پیمانکاران اعمال کنیم، بخشی از ضرر آن‌ها جبران می‌شود.

عالم‌زاده اظهار داشت: این افراد پیمانکاران جزء بوده‌اند که سرمایۀ خود را از دست داده‌اند و اگر ضرایب بالاتری را برای آن‌ها حساب نکنیم، در حق‌شان اجحاف می‌شود.

شهردار کرمان در مورد زمین آرامستان جدید شهر کرمان نیز گفت: مساله مالکیت زمین آرامستان جدید حل شد که در این رابطه از همکاری معاون امور عمرانی استاندار، فرمانده ارتش و مدیرکل راه و شهرسازی استان تشکر می‌کنم.

محمد جهانشاهی معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان نیز در این نشست با اشاره به تلاش جدی این سازمان در طراحی ساختار و رویداد مشخص برای ورزش محله‌ها گفت: سال گذشته هم تجربه‌ای در این زمینه داشتیم و در هفته‌های آتی، نخستین فرهنگ‌سرای ورزش را در شهر کرمان افتتاح خواهیم کرد.

او عنوان کرد: نیازمند یک ساختار برای برگزاری مسابقه و رویداد در حوزۀ ورزش شهروندی بودیم و در این راستا آیین‌نامه‌ای را تدوین کردیم.

او افزود: دستورالعمل برگزاری مسابقه و رویداد در حوزۀ ورزش شهروندی را برای اولین‌بار در قالب المپیاد ورزشی شهروندی کرمان در هشت رشتۀ ورزشی برنامه‌ریزی کردیم که در نیمۀ دوم سال‌جاری برگزار خواهد شد و امیدواریم که این رویداد هرساله تداوم داشته باشد.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان بیان کرد: بین پنج تا ده هزار نفر می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

محمد علی جوشایی مشاور شهردار و دبیر ستاد رویداد یک‌صدسالگی شهرداری کرمان نیز گزارشی از برنامه‌های پیشنهادی دبیرخانۀ رویداد صدسالگی شهرداری ارائه داد تا پس از بررسی و تصویب در جلسات کمیسیون و صحن عمومی شورا اجرا شود.

او با بیان اینکه رویداد صدسالگی شهرداری، رویداد ویژه‌ای است که در هر دوره‌ای رخ نمی‌دهد، گفت: مدیریت شهری باید ملاحظات معمول را کنار بگذارند و عزم خود را برای برگزاری رویداد‌هایی که برای یک‌صد سال آیندۀ کرمان ماندگار باشد، جزم کنند.

او با تأکید بر طراحی و برنامه‌ریزی برای اجرای رویداد‌هایی در سطح جنوب‌شرق و ملی، سه پیشنهاد اصلی دبیرخانۀ صدسالگی شهرداری کرمان، را برشمرد و افزود: یک طرح مربوط به حوزۀ عمرانی و در قالب ساخت یک بنای الهام‌بخش است که الگوی سایر شهرستان‌های استان و متمایزکنندۀ کرمان از سایر شهر‌های کشور باشد.

مشاور شهردار و دبیر ستاد رویداد یک‌صدسالگی شهرداری کرمان افزود: این بنا می‌تواند یک سالن اجلاس استاندارد باشد و الزاماً نباید در این دوره اجرا شود.

جوشایی بیان کرد: برنامۀ دوم دبیرخانه، برگزاری یک رویداد فرهنگی در سطح ملی است.

او افزود: پیشنهاد سوم، تأسیس موزۀ بلدیه یا موزۀ شهرداری کرمان به‌عنوان یک مرکز پژوهشی با هدف تجمیع منابع و اطلاعات تاریخی از صدسال اخیر کرمان و تاریخچۀ شهرداری است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.