سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضایی در جلسه علنی مجلس:

افزایش نرخ ارز و گرانی، ناشی از سیاست‌های داخلی و اقتصادی است

نماینده مردم کنگاور معتقد است که افزایش نرخ ارز و گرانی، ناشی از سیاست‌های داخلی و اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی رضایی نماینده مردم کنگاور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره گزارش ارائه شده از سوی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به اینکه برای کالا‌های اساسی نظیر گوشت و مرغ ارز دولتی با قیمت ۴۲۰۰ تومان اختصاص یافته و مدام مطرح می‌شود که ذخایر کافی در این حوزه وجود داشته و حتی در ماه‌های گذشته بحث امحای جوجه‌های یک روزه مطرح شد، این سوال پیش می‌آید که علت افزایش سرسام آور قیمت‌ها چیست؟

او افزود: وزیر امور خارجه در سخنان امروز خود در مجلس گفت که روابط بسیار خوبی با همسایگان و کشور‌هایی مثل چین و روسیه برقرار شده است، از طرف مطرح کرد که در برجام سر آمریکا را کلاه گذاشتیم، آقای ظریف در گذشته هم گفته بود که تحریم‌های سازمان ملل برداشته شده و از ذیل فصل ۷ منشور خارج شده ایم.

رضایی خطاب به سرپرست وزارت صمت تصریح کرد: دلیل افزایش بی سابقه نرخ ارز و گرانی، ناشی از سیاست‌های داخلی و اقتصادی است، حال تحلیل شما از گرانی‌ها چیست؟ چرا قیمت ارز و گرانی‌ها را مدیریت نمی‌کنید؟ در شرایط کنونی قیمت مرغ از ۸ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان، برنج از ۱۷ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان، قیمت خودرو از ۲۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و شاهد گرانی قیمت در بازار‌هایی مانند مصالح، آهن، فولاد، سیمان، روغن، کود، سم، مسکن، نهاده‌های دامی و کشاورزی هستیم.


بیشتر بخوانید


نماینده مردم کنگاور تصریح کرد: ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا از نظر ذخایر معدنی است، ولی سهم صادرات مواد معدنی از تولید ناخالص داخلی، بسیار اندک است. مهم نیست چه کسی وزیر می‌شود. وزیر برکنار شد که وضع بهتر شود، اما این مسئله محقق نشد!

رضایی اضافه کرد: در شرایط فعلی اگر نگوییم سرمایه اجتماعی را در کشور از دست داده ایم، باید بگوییم که موجب بدبینی مردم شده ایم. به بازار بروید و ببینید مردم چه می‌گویند. داد مردم درآمده است و شما هر روز جلسه می‌گذارید. یک سال به پایان دولت مانده، اما همه چیز رها شده و حال مردم خوب نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
کریمی
۰۸:۰۷ ۱۶ تير ۱۳۹۹
افزایش هر روز قیمتها باعث بدبینی مردم به نظام شده .آیا مسئولان نباید چاره ای بیاندیشند