در تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۱۱ در نمایشگاه خودرو ژنو، پنج ماه پس از رونمایی اولیه خود در Sant'Agata Bolognese، این وسیله نقلیه با کد داخلی LB۸۳۴ به بازار عرضه شد، به منظور جایگزینی مورسیلاگو آن زمان به عنوان مدل جدید پرچمدار طراحی شد.
بلافاصله پس از رونمایی از آونتادور، لامبورگینی اعلام کرد که ۱۲ خودرو از این مدل فروخته است و تحویلها از نیمه دوم سال ۲۰۱۱ آغاز شده است. تا مارس ۲۰۱۶، لامبورگینی در مدت ۵ سال ۵۰۰۰ Aventador ساخته بود.
مهندسی موتور غیر قابل انکار Aventador SVJ از طراحی استثنایی و فناوری پیشرفته آن خبر می دهد. Aventador SVJ با داشتن ۷۷۰ CV با سرعت ۸۵۰۰ دور در دقیقه و با سرعت شتاب از ۰-۱۰۰ کیلومتر در ساعت، میتواند برخلاف هر چیزی که قبلاً تجربه کرده بود، شتاب و هیجان را فراهم کند.
برنامه ریزی شده بود تولید Aventador به ۴۰۰۰ وسیله نقلیه محدود شود، با این حال، در سال ۲۰۱۶، این نقطه عطف ۵ هزار واحد را بدست آورد. پیش بینی میشود قالبهای مورد استفاده برای ایجاد تک رنگ فیبر کربن در هر قالب ۵۰۰ قالب به طول انجامد و تنها ۸ قالب ساخته شده است. شکل خودرو به شدت از نسخه محدود لامبورگینی Reventón و ماشین مفهومی Estoque استقراض میکند. Aventador در پارک لوموس، میامی، و پس از آن فرودگاه بین المللی میامی، رونمایی شد.
مشخصات فنی این خودرو شامل موتور ۶.۵ لیتری ۶۰ درجه L۵۳۹ V۱۲ است. Aventador LP۷۰۰-۴ از ۷۰۰ اسب بخار جدید لامبورگینی (۵۱۵ کیلو وات؛ ۶۹۰ اسب بخار) ۶۴۹۸ سی سی (۶.۵ لیتر؛ ۳۹۶.۵ مس داخل) از ۶۰ درجه موتور V۱۲ با وزنی ۲۳۵ کیلوگرم استفاده میکند. موتور جدید با نام L۵۳۹ شناخته شده است، موتور جدید پنجمین موتور داخلی لامبورگینی و طراحی دوم V۱۲ است. این اولین V۱۲ جدید از زمان نیروگاه ۳.۵ لیتری است که در ۳۵۰GT یافت میشود.
انتهای پیام/