سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرایی شدن طرح مجریان ذی‌صلاح در خرمشهر

مدیر دفتر نمایندگی سازمان نظام‌مهندسی خرمشهر از آمادگی برای اجرایی شدن طرح « مجریان ذی‌صلاح» در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمدرضا جمعه زاده مدیر دفتر نمایندگی سازمان نظام‌مهندسی خرمشهر گفت: «مجریان ذی‌صلاح» طرحی است که در قالب آن مهندسان مجری که مهندسان خبره هستند، خود مسئول انجام پروژه ساخت‌وساز می‌شوند و پس از اجرای طرح هر مالکی که قصد ساخت‌وساز دارد، موظف به استفاده از مهندس مجری است.

او افزود: آئین‌نامه اجرای طرح «مجریان ذی‌صلاح» از جانب مسکن و شهرسازی مصوب شده و در شهرستان‌های اهواز و دزفول اجرایی شد و به تمام دفتر نمایندگی‌های نظام‌مهندسی استان خوزستان نیز ابلاغ شده است.

مدیر دفتر نمایندگی سازمان نظام‌مهندسی خرمشهر با بیان اینکه این طرح از ساختمان‌های بلندمرتبه آغاز می‌شود، تصریح کرد: این طرح شامل تمام ساختمان از جمله ساختمان‌های شخصی می‌شود و طرح با ساختمان‌های مرتفع با بیش از ۵ طبقه آغاز می‌شود، در مراحل بعد شامل ساختمان‌های سه طبقه شده و در نهایت ساختمان‌های یک طبقه را نیز شامل خواهد شد.

جمعه زاده به برشماری تفاوت مهندس ناظر و مهندس مجری پرداخت و گفت: کار مهندس ناظر نظارت بر حسن انجام کار است و این امر در چهار تا پنج مرحله انجام می‌شود و این در حالی است که مهندس مجری روزانه پای‌کار بوده و زیر نظر مهندس ناظر موظف به عمل به برنامه زمان‌بندی، تهیه مصالح، استفاده از نیروی انسانی کاربلد و نظارت مستمر است.

او با اشاره به  اینکه استفاده از مهندس مجری هزینه‌ای اضافه بر مالک ساختمان تحمیل نمی‌کند، گفت: به نظر می‌رسد استفاده از مجری ذی‌صلاح تحمیل هزینه‌ای اضافه بر مالک ساختمان است اما در برخی موارد خلاف آن مشاهده شد و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیز بوده است.

مدیر دفتر نمایندگی سازمان نظام‌مهندسی خرمشهر افزود: مهندسی که عضو نظام‌مهندسی استان باشد و پروانه اشتغال دارد، پس از بررسی رزومه و در صورت تمایل می‌تواند به عنوان «مجریان ذی‌صلاح» مشغول به فعالیت شود.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.