سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

‍ آغاز برداشت سیب زمینی بهاره در شهرستان کرمانشاه

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۱۰۰ هزار تن سیب زمینی از زمین‌های زراعی برداشت و روانه بازار شود.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: برداشت سیب زمینی در سطح ۲۰۳۰ هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان آغاز شده و پیش بینی می‌شود حدود ۱۰۰ هزار تن محصول از این زمین‌ها برداشت و در بازار عرضه شود.

 ابراهیم دارایی افزود: متوسط برداشت سیب زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان کرمانشاه ۵۰ تن است.

 سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه عمده ارقام سیب‌زمینی کشت شده در این شهرستان را، آگریا، سانته، میلوا، ایلونا و کایزر ذکر کرد و ادامه داد: کشت سیب زمینی در شهرستان کرمانشاه از اسفند ماه آغاز و اوایل خرداد برداشت می‌شود.

او یادآور شدند: با توجه به پتانسیل خوبی که در این زمینه وجود دارد یکی از اولویت‌های این شهرستان را به افزایش تولید و ارتقاء سطح کمی و کیفی این محصول اشاره نمود.

او به خدمات کارشناسان مراکزجهادکشاورزی دهستان‌های تابعه به کشاورزان از مرحله کاشت تا برداشت اشاره کرد و گفت: از اقدام‌های این مدیریت در خصوص محصول سیب زمینی، برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی، آموزش‌های انفرادی بهره برداران، ترغیب کشاورزان جهت تهیه بذر مرغوب و تأمین نهاده‌ها و تنظیم بازار محصول در زمان برداشت است.

دارایی افزود: با توجه به اهمیت محصول سیب زمینی در الگوی غذایی خانوار‌های ایرانی سعی بر این است که باتلاش کارشناسان، کلیه موانع و مشکلات موجود در عملیات کاشت، داشت و برداشت شناسایی و رفع گردد و عوامل بیماری زا و آفات و روش مبارزه با آن‌ها به صورت صحیح به کشاورزان آموزش داده شود عملکرد در واحد سطح افزایش یافته و محصول تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار شود.
انتهای  پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.