سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرایی:

مشکل اساسنامه در افکار‌ها و دیدگاه‌هاست و گرنه نگارش آن، کار مشکلی نیست

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان گفت: افکارها، دیدگاه‌ها و نوع نگاه‌ها، مشکلی است که فعلاً در اصلاح اساسنامه با آن درگیر هستیم و گرنه نگارش آن، کار سختی نیست.

علی قرایی، رئیس هیئت فوتبال استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: تنها راه برون رفت از شرایط فعلی، برای اینکه فوتبال ما از این بلاتکلیفی خارج شود تا هرکس به طریقی از آینده فدراسیون سهم‌خواهی نکند، مذاکره و گفت و گو با فیفاست که تضمین‌های لازم را به فیفا بدهیم و تفسیر درستی از ماده یک به فیفا منتقل کنیم.
او افزود: معمولاً فیفا بیشتر از اینکه به نگارش اساسنامه ما کار داشته باشد به عملکرد فدراسیون‌ها طبق اساسنامه کار دارد و ما اگر عملکردمان مطابق با منویات فیفا باشد و اجازه دخالت شخص ثالث را ندهیم می‌توانیم این مشکل را حل کنیم.
قرایی با بیان اینکه نگارش اساسنامه کار سختی نیست، تصریح کرد: فیفا زمانی ورود می‌کند که ببیند در عملکرد فدراسیون دخالتی از طرف شخص ثالث شده، اصلاً کوتاه نمی‌آید و فدراسیون مربوطه را تعلیق می‌کند.

او بیان داشت: بهترین راه این است نشست سه جانبه‌ای بین فیفا، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برگزار شود و ما تضمین لازم را بدهیم که ماهیت نهاد عمومی غیردولتی به منزله دخالت دولت در امور اجرایی فدراسیون نیست و به صورت کامل تفسیر درستی از قوانین داخلی ما به فیفا منتقل شود.
قرایی با اشاره به این که فیفا قطعاً به قوانین داخلی ما احترام می‌گذارد، گفت: فیفا اجازه می‌دهد با اساسنامه اصلاح شده انتخابات برگزار شود، اما در ادامه باید تضمین لازم داده شود و اگر عملکرد فدراسیون منافات با اصل استقلال فدراسیون داشته باشد باید حق را به فیفا داد.
او افزود: در حال حاضر باید با گفت و گو مشکل را حل کرد و ضمن اطمینان دادن به فیفا، با برگزاری انتخابات، فوتبال را به ریل واقعی خود برگردانیم.
قرایی تصریح کرد: اگر تفکرات و دیدگاه‌های ما در راستای منافع ملی باشد مشکلات فعلی فوتبال ما حل خواهد شد.
انتهای پیام/ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.