سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ارزش افزوده برای زعفران کاران با رشد تولید زعفران سوپر نگین

از محل رشد تولید زعفران سوپر نگین و ترویج و تبلیغ آن می‌توان حدود ۳۰ درصد ارزش افزوده برای تولیدکنندگان ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی شریعتی مقدم رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی ایران گفت: رفع مشکلات و موانع تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران مستلزم هر گونه اصلاح گری و ارتقای زیرساخت هاست که به آن جهش ساماندهی، جهش اقتصادی و حتی جهش تولید می‌گوییم.

او افزود: از محل رشد تولید زعفران سوپر نگین و ترویج و تبلیغ آن می‌توان حدود ۳۰ درصد ارزش افزوده برای تولیدکنندگان ایجاد کرد. آنچه که نیاز است پیدا کردن راهکار‌های مبتنی بر تجمیع توانمندی‌هاست تا در چارچوب همگرایی‌های موثر بتوان آسان‌تر از سد مشکلات عبور کرد. دولت نیز با روش‌های مختلف می‌تواند به این بخش کمک کند تا تولیدکننده و صادرکننده را با امید و بشارت یک کمک واقعی در کنار یکدیگر بنشانیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق مشهد یکی دیگر از ضرورت‌های مهم را افزایش مصارف زعفران خواند و ادامه داد: رسانه‌ها با اطلاع رسانی در این بخش نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

شریعتی مقدم بیان کرد: تامین نقدینگی مورد نیاز تولیدکنندگان در فصل خرید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و در چارچوب مدیریت ساماندهی اقتصاد زعفران می‌توان آن را پوشش داد.
 


لغو عوارض واردات

 
غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران، در خصوص حل مشکلات زعفران از محل درآمد آن گفت: شورای ملی زعفران هجده میلیون تومان و اتحادیه صادرکنندگان زعفران سی میلیون تومان در سال درآمد دارند و این مبلغ نمی‌تواند پاسخگوی تامین نیاز‌های موجود، انجام اقدامات پژوهشی و فراهم سازی زیرساخت‌های لازم برای این بخش باشد.

بیشتر بخوانید

  • او افزود: یکی از مشکلات صادرکنندگان این است که آن‌ها زعفران را با مبلغ ۷۰۰ دلار صادر می‌کنند، اما در بحث بازگشت ارز، باید به بانک مرکزی بابت مبلغ ۱۳۰۰ دلار پاسخگو باشند. این مشکل از بحث پایه صادراتی نشات می‌گیرد و باید توسط قانون‌گذار حل و فصل شود.

    رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به افزایش تولید زعفران، لغو عوارض واردات از چین و هندوستان می‌تواند راهکار مناسبی در این حوزه باشد. در صورت همراهی دولت و حل این مشکلات و وجود بازار با ثبات، ما می‌توانیم زعفران را با هر قیمتی که شما تعیین کنید، به صورت نقدی و همچنین بدون دریافت هزینه آزمایشگاه از کشاورز، از او خریداری کنیم.

    انتهای پیام//ف. ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.