سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید مستند ۱۲۰ دقیقه‌ای در نهاوند

مستند ساز نهاوندی از تولید فیلم مستند نهاوند، تاریخ ،تمدن و فرهنگ در چهارقسمت ۳۰ دقیقه‌ای پخش از شبکه‌های سیما خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علی کاظم نادری کارگردان و مستند ساز نهاوندی گفت: پس از ۲ سال تصویر برداری از همه جاذبه های تاریخی فرهنگی و گردشگری نهاوند فیلم مستند ، نهاوند ، تاریخ ، تمدن و  فرهنگ در ۴قسمت ۳۰ دقیقه ای تحویل شبکه ۵ و ۴سیما شد و به زودی زمان پخش آن به اطلاع مردم خوب نهاوند می رسد.

او گفت:  به دلیل موضوعات مختلف و جذابیت سوژه ها در چهار قسمت سی دقیقه ای آماده پخش شد که مصاحبه هایی با شخصیت هایی مانند دکتر مهدی رهبر باستان شناس معروف و کاوشگر معبد لائودیسه  نهاوند و دکتر مهرداد ملک زاده باستان شناس و یکی از کاوشگران تپه گیان نهاوند در سال ۱۳۸۰ و رئیس موزه ملی ایران و کارشناسان از دیگر آیتم این مستند است.


کارگردان مستند نهاوند، تاریخ ، تمدن و  فرهنگ بیان کرد: این مستند که بخش اول آن شامل معرفی شهر نهاوند و تپه گیان است در سی و دو دقیقه آماده نمایش شده است و بخش دوم که مربوط به معرفی معبد لائودیسه و معرفی کاوشهای آن با تلاش  دکتر مهدی رهبر است در ۳۰ دقیقه تدوین  شده است.

او افزود: بخش سوم  و چهارم ، جاذبه های گردشگری و تاریخی نهاوند ، بازار نهاوند ، تاریخ نهاوند در چهل سال گذشته و وقایع دوران انقلاب ، ابوذر نهاوند و بمباران نهاوند در دوران جنگ تحمیلی و همچنین سراب ها و جاهای دیدنی این شهر کهن  و همچنین  ادبا ، شاعران و علمای نهاوند  را در برمی گیرد و تاریخ و گذشته این شهر را معرفی می کند .
نادری گفت: ساخت این مستند از سال ۹۷ شروع شد و مراحل مختلف آن تا اردیبهشت امسال به طول انجامید و با چند دوربین از نماهای مختلف تصویربرداری شد.

کارگردان نهاوندی افزود: متاسفانه در تولید این مستند هیچ کدام از اداره ها و بخش خصوصی نهاوند ما را کمک نکردند و جلساتی هم که با آنها داشتیم فایده ای نداشت و گروه ما این فیلم را به عشق مردم نهاوند تهیه کردند.


نادری بیان کرد: برای تولید مستند نهاوند اینجانب به عنوان‌ تهیه کننده نویسنده و کارگردان اول و  علی سهرابی به عنوان کارگردان دوم و مدیر هماهنگی و تصویربرداری همچنین دستیاران کار خانم ها نرگس نسیم صفیه نادری و عفت روزبه در تهران و نهاوند بودند.

او گفت:  حسن و حسین سهرابی  در تصویربرداری این مجموعه ما را یاری کردند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.