سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری سه نشست مهم درباره صلح افغانستان در هفته جاری

وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که در هفته‌ جاری سه نشست مهم منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و سه‌جانبه در مورد روند صلح افغانستان و مذاکرات بین الافغانی برگزار خواهد شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که در هفته‌ جاری سه نشست مهم منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و سه‌جانبه در مورد روند صلح افغانستان و مذاکرات بین الافغانی برگزار خواهد شد.

گران هیواد، سخنگوی وزارت خارجه امروز (شنبه ۱۴ سرطان/ تیر) در یک پیام ویدئویی گفت: هدف از برگزاری این نشست‌ها، تقویت اجماع منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در مورد روند صلح و مذاکرات بین الافغانی است.

به گفته وی، نشست نخست روز دوشنبه هفته‌ جاری از طریق ویدئو کنفرانس میان کشورهای منطقه و همکاران و شرکای استراتژیک منطقه‌ای افغانستان برگزار می‌شود. گفته شده که در این نشست اشرف غنی، رئیس‌ جمهور افغانستان نیز حضور خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان افزود: سه شنبه هفته‌ جاری نیز یک نشست سه جانبه میان افغانستان، پاکستان و چین برگزار می‌شود و در آن پیرامون همکاری‌های امنیتی و اقتصادی بحث خواهد شد.

به گفته هیواد، سومین نشست روز پنجشنبه هفته جاری میان کشورهای فرامنطقه به‌ منظور ایجاد اجماع بین‌المللی پیرامون مذاکرات بین‌الافغانی و روند صلح افغانستان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد که در نشست مذکور، شرکای عمده‌ بین‌المللی افغانستان و کشورهایی که در جریان ۱۹ سال گذشته افغانستان را در بعد امنیتی و اقتصادی حمایت کرده‌اند، شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.