سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت محصول عدس از اراضی دیم استان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز برداشت محصول عدس از سطح ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار از اراضی دیم این شهرستان خبر داد.

علی عیدی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: به رغم حادث شدن تنش‌های رطوبی و عدم بارندگی بموقع در اوایل بهار امسال به لحاظ رعایت اصول به زراعی و خاک ورزی حفاظتی با متوسط عملکرد ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار میزان تولید عدس در استان در حدود یک هزار و ۲۸۲ تن خواهد بود.
 
عیدی تصریح کرد: همه ساله برداشت این محصول از ۱۰ تیرماه آغاز شده و تا ۱۵ مرداد ماه ادامه دارد و بیشتر رقم عدس بومی در مزارع دیم استان مورد استفاده زارعین قرار می‌گیرد.
 
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  ادامه داد: سال گذشته ۳۲۰۰ هکتار از اراضی دیم استان زیر کشت این محصول رفته بود و عمدتا در شهرستان‌های قره ضیا الدین، پلدشت، شوط، مهاباد و بوکان این محصول کشت می‌شود.

عیدی با بیان اینکه محصول حبوبات علاوه بر اشتغال زایی و اقتصادی بودن سبب پایداری در تولید سایر محصولات بویژه گندم می‌شود، بیان کرد: گسترش کشت حبوبات به لحاظ توانایی آن‌ها در تثبیت ازت خاک مناسب‌ترین و بهترین روش تناوب زراعی با غلات است.
 
انتهای پیام/ن م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.