سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطع سهمیه قیر شهر‌های بالای ۵۰ هزار جمعیت

شهردار کنگاور گفت : پیش از این سهمیه قیر به تمام شهر‌ها اختصاص داده می‌شد، ولی قوانینی مصوب کرده‌اند که شهر‌های بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت هیچ‌گونه سهمیه‌ای برای دریافت قیر نداشته باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ صادقی شهردار کنگاور گفت : عادلانه بود که قوانینی را وضع کنند که به صورت پله‌ای شهری همچون کنگاور با ۵۱ هزار جمعیت با شهری با ۴۹ هزار جمعیت از لحاظ سهمیه‌های دولتی به یک شکل برخوردار شوند و به صورت پلکانی قوانینی وضع می‌کردند که خیلی از شهر‌های محق، از سهمیه‌ها محروم نشوند.

او گفت : این قوانین شهرداری شهر‌های بالای ۵۰ هزار را نیز از کمک‌های سازمان همیاری شهرداری‌ها برای خرید ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و اعتبارات و تسهیلات محروم کرده است.

شهردار کنگاور با اشاره به راه اندازی مرحله اول طرح توسعه گلخانه در سال ۱۳۹۷ به مساحت ۵۰۰ متر مربع، افزود: با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان مرحله دوم گلخانه به مساحت ۳۰۰ مترمربع نیز به بهره برداری رسید.

صادقی ادامه داد: تولید گلخانه شامل صد‌ها هزار بوته انواع گل رز، شمشاد، ترون و ... همچنین گل‌های فصلی است که اجرای این طرح علاوه بر تامین گل و گیاه مورد نیاز فضای سبز شهری، بخشی از تولیدات آن به فروش خواهد رسید.

او با اشاره به اینکه در سال‌های ۹۵ و ۹۶ برای تهیه انواع گل به شهر‌های همجوار متوسل می‌شدیم، گفت: با ایجاد گلخانه علاوه بر اینکه مراجعت به شهر‌ها برای تهیه گل دیگر معنی ندارد، از نظر گل‌های تزیینی هم خودکفا شده ایم و مثلا در تولید گل رُز که ۱۰۰ هزار قلمه زده ایم حدود ۳۰۰ میلیون تومان صرفه جویی شده است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.