سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیریت بحران خوزستان نسبت به افزایش دما هشدار داد

اداره کل مدیریت بحران خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش دما به میزان ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد در شهر‌های مختلف استان هشدار داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، براساس اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران خوزستان، وقوع دما‌های ۴۹ درجه سانتیگراد یا بیشتر پیش‌بینی شده است و توده هوای گرم از روز جمعه ۱۳ تیر ماه تا اواخر جمعه هفته آینده ۲۰ تیر ماه ماندگار خواهد بود.

اداره کل مدیریت بحران استان ضمن اعلام آماده‌باش به بخش‌های موردنیاز واحد‌های تابعه و برقراری کشیک شبانه روزی نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم و ابلاغ جهت انجام اقدامات پیشگیرانه، اطلاع‌رسانی مستمر و ارائه توصیه‌های ایمنی مانند خودداری از تردد غیرضروری به ویژه از حوالی ظهر تا غروب هشدار داد.

همچنین شهروندان به خصوص بیماران، کودکان، سالمندان، افراد شاغل در فضا‌های باز و ساکنان مناطق در معرض خطر وقوع دما‌های بالا و سایر حوادث احتمالی استفاده از وسایل ایمنی مناسب مانند؛ کلاه، عینک آفتابی و… تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث را در دستور کار قرار دهند.

همچنین در این اطلاعیه بر اتخاذ تدابیر لازم جهت پایداری شبکه برق‌ و پیشگیری از قطع برق، توصیه به صرفه جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف، استقرار مراکز درمانی سیار، شعب هلال احمر و شهرداری‌ها در مناطق پرتردد، پایداری شبکه آبرسانی و پیشگیری از قطع آب و پیشگیری از وارد آمدن خسارت به کشت‌های زراعی و باغی توصیه و تاکید شده است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.