سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روستای موقوفه ساوند مستعد برای کشاورزی و گردشگری

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان گفت: روستای ساوند به صورت شش دانگ وقف است که استعداد خوبی برای کشاورزی و گردشگری دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  همزمان با سالروز ولادت با سعادت امام رضا (ع) حسین سالاری فرماندار کوهبنان به اتفاق نماینده مردم شهرستان‌های کوهبنان و زرند در مجلس، حسن جعفری رییس اداره اوقاف و امورخیریه، احمدی رئیس میراث فرهنگی از روستای وقفی ساوند و روستا‌های اطراف بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان گفت: روستای ساوند از جمله مناطق خوش آب و هوای کوهبنان و به صورت شش دانگ وقف است که استعداد خوبی برای کشاورزی و گردشگری دارد.

او افزود: به منظور بهره مندی بیشتر از این روستا عملیات لوله گذاری و ساخت چند استخر جهت پرورش ماهی در دستور کار قرار گرفت.

جعفری بیان داشت: کاشت انواع درخت، تلاش در جهت اجرای آبیاری قطره‌ای، کاشت عدس سیاه، تلاش در راستای احداث مجتمع پرورش بز سانن و ... از جمله کار‌هایی است که در روستای ساوند اجرایی شده یا اجرا خواهد شد.

در ادامه نماینده مردم شهرستان‌های کوهبنان و زرند در مجلس ضمن تبریک ولادت باسعادت امام رضا (ع) گفت: کوهبنان دارای سابقه تاریخی است شهرستانی که در گذشته مهد علما، عرفا، مشاهیر، ادیبان، اطبا، شاعران و اندیشمندان بنام بوده است.

او افزود: در حال حاضر همه بزرگان فراوانی در این خطه رشد و نمو کردند که در جای جای کشور مشغول خدمت رسانی هستند.

شریعتی بیان داشت: با توجه به معادن غنی ذغال سنگ، سرب و روی، خاک نسوز، آهن و... باید تلاش شود تا کوهبنان در آینده به شهری صنعتی مبدل گردد.

او تصریح کرد: کوهبنان از نظر کشاورزی هم استعداد‌های فراوانی دارد به گونه‌ای که در حال حاضر زعفران و گیاهان دارویی کوهبنان با توجه به کیفیت بالا بایستی برند شوند و به بازا‌های داخلی و خارجی صادر شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های کوهبنان و زرند در مجلس گفت: سلسله قلعه ها، برج‌ها، حمام‌ها و مساجد بزرگ تاریخی، چهار امام زاده واجب التعظیم، آثار و ابنیه تاریخی و طبیعی، کوهبنان را بعنوان یکی از قطب‌های گردشگری در استان کرمان مطرح کرده است.

او یادآور شد: باید تلاش کنیم تا با افزایش خانه‌های بوم گردی و فراهم نمودن زیر ساخت‌ها زمینه برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و گردشگران فراهم شود.

فرماندار کوهبنان در این زمینه گفت: کوهبنان یکی از شهرستان‌های تاریخی در شمال استان کرمان است که با توجه به آب و هوای مساعد، آثار و ابنیه مذهبی، تاریخی، میراثی، طبیعی و گردشگری در طول سال پذیرای گردشگران از جای جای کشور است.

او افزود: در کوهبنان برخی روستا‌ها به دلیل قرار گرفتن در جوار کوهستان از آب و هوای مساعدی برخوردار هستند که می‌توانند بعنوان نقاط گردشگری مطرح باشند.

سالاری بیان داشت: روستای ساوند از جمله مناطق کوهستانی است که زمینه مساعد هم در راستای گردشگری و هم در راستای کشاورزی دارد.

فرماندار کوهبنان تاکید کرد: به منظور فراهم‌نمودن بستر سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی باید تلاش شود تا با مساعدت نماینده شهرستان مشکل برق روستای ساوند مرتفع گردد.

در ادامه رییس میراث فرهنگی کوهبنان گفت: در سال جاری سه روستای درب گزک، گازروییه و ده علوی بعنوان هدف گردشگری شهرستان مورد توجه قرار گرفته اند.

او افزود: یازده واحد بوم گردی در دست اقدام داریم و هفت واحد دیگر نیز در آینده احداث خواهد شد.

احمدی بیان داشت: طی سالیان گذشته بهسازی و بازسازی آثار و ابنیه تاریخی، تلاش در راستای ثبت آثار باستانی، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و. مد نظر بوده است.

انتهای پیام /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.