سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خبر داد؛

تولید داخلی خودروی ال ۹۰ در دستور قرار گرفت

سلیمانی گفت: پلتفرم طراحی شده در پژوهشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت بر مبنای پلتفرم پایه N۹۰ بوده و به همین دلیل تولید داخلی خودروی ال ۹۰ در دستور قرار گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدجواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نشست راهبردی "جهش تولید علم و صنعت در گام دوم انقلاب" که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، تصریح کرد: دانشگاه علم و صنعت زحمات بسیار زیادی برای طراحی خودروی ملی کشیده است، فعالیتی که برای این خودرو صورت گرفته به جهت فنی ارزش زیادی دارد، اما سئوال این است پروژه‌ای که برای آن این همه زحمت کشیده شده، چرا هنوز نهایی نشده است؟

سلیمانی با بیان اینکه قرار بود خودروی طراحی شده دانشگاه علم و صنعت در سال ۹۵ تولید شود، اما هنوز وضعیت موتور و گیربکس آن مشخص نیست، افزود: زمانی که استراتژی خودروی ملی مشخص و فعالیت برای تحقق آن شروع شد، روند مناسبی برای آن تدوین نشد، زیرا این پروژه توسط چند دانشگاه دنبال می‌شد و عدم هماهنگی لازم، سبب شد پروژه به صورت متوازن پیشرفت نکند.


بیشتر بخوانید


سلیمانی افزود: در توافقی که به تازگی با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و دانشگاه علم و صنعت مذاکرات تخصصی صورت گرفته تا در صورت امکان، از پلتفرم طراحی شده در پژوهشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت بر مبنای N۹۰ استفاده کنیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه دانشگاه علم و صنعت برای پروژه خودروی ملی از نظر نرم افزاری فعالیت سنگینی انجام داده که قابل تقدیر است، گفت: تمام هدف و سعی ما این است که خودروی طراحی شده از سوی دانشگاه علم و صنعت اجرایی شود و زمان برای اجرای آن از دست نرود؛ پروژه‌ای که به خوبی پیش رفته است را نباید مسکوت گذاشت.

او افزود: گروه خودروسازی سایپا با دانشگاه علم و صنعت مذاکرات متعددی انجام داده و چندین زمینه همکاری مشترک مورد بررسی قرار گرفته است و از طرفی قرار شده سایپا از امکانات مختلف دانشگاه علم و صنعت استفاده کند که البته این امر دو طرفه دنبال خواهد شد و جامعه دانشگاهی هم می‌تواند از پتانسیل‌های موجود گروه سایپا بهره ببرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: همکاری دیگری که با دانشگاه علم و صنعت دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۴ تير ۱۳۹۹
یعنی فقط ظاهر ال نوده ؟
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۳ تير ۱۳۹۹
تو رو خدا دیگه تقلید رو بزارید کنار شما بهترین جوان های طراح صنعتی جهان را دارید اما از آنها استفاده نمیکنید یک خودرو زیبا مدرن و کاملا بومی طراحی کنید تا مردم ایران به آن در جهان افتخار کنند ... تا کی تقلید تا کی تقلید و در جا زدن ؟!!...
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۳ تير ۱۳۹۹
ما موتور ال نود میخوایم نه بدنه
99 درصد ماشین به موتورشه والا موتور ال بنز رو زیر پیکانم بذاری میشه بنز
جوک
۱۹:۴۲ ۱۳ تير ۱۳۹۹
خندم میگیره ههه
محقق
۱۴:۳۶ ۱۳ تير ۱۳۹۹
شماکه دارید تولیدمی کنید چرا ال 90؟ یه برند دیگه با ساختار وظاهرجدیدبسازید