سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سال جهش تولید

بازگشت ۲۵ واحد صنعتی به چرخه تولید در خراسان جنوبی

۲۵ واحد صنعتی تعطیل شده خراسان جنوبی در سال جهش تولید، به چرخه تولید کشور بر می‌گردند.

شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت:۵۶۰ واحد صنعتی در خراسان جنوبی با مشکلات تحریم و کمبود نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما بیشترشان فعالند، بخشی از آن‌ها با ظرفیت کم و بخشی دیگر هم تعطیل شده اند.

او سال ۱۳۹۹ را سال افتتاح طرح‌های بزرگ تولیدی در خراسان جنوبی نام برد و افزود: جدا از تلاش برای احیای ۲۵ واحد صنعتی تعطیل، امسال طرح‌های بزرگی با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی دولت و بخش خصوصی به بهره برداری می‌رسند که زمینه اشتغال ۲ هزار نفر را فراهم می‌کنند.

شهرکی  با قدردانی از همراهی دولت و سرمایه گذاران برای کمک به توسعه صنعتی خراسان جنوبی گفت:امسال واحد فرآوری طلا و مرحله نخست مجتمع فولاد قاینات به بهره برداری می‌رسند که با راه اندازی واحد اسفنجی این مجتمع، ظرفیت تولید فولاد در کشور افزایش می‌یابد.



رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزایش ظرفیت استخراج معادن را از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال جهش تولید عنوان کرد و افزود: به دنبال ایجاد واحد‌های فرآوری در کنار معادن هستیم تا با جلوگیری از خام فروشی، ارزش افزوده و درآمد صادراتی بیشتری را نصیب تولید کنندگان کنیم.

او همچنین با اشاره به افزایش دو برابری صادرات کالا از خراسان جنوبی به خارج از کشور افزود: در سه ماه نخست امسال با وجود محدودیت صادرات و شرایط کرونا، ۶۶۷ هزار و ۷۹ تن کالا از گمرکات بیرجند و ماهیرود به که به کشور‌های افغانستان، عراق، ترکیه، آذربایجان و تایوان صادر شد که ۱۳۰ میلیون و ۴۳۵ هزار دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.