سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۲۰ رشته صنایع دستی در ملایر

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر از فعالیت ۲۰ رشته صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  ابراهیم جلیلی،  رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ رشته  صنایع دستی در ملایر فعالیت دارد گفت: این رشته‌ها شامل قلم زنی روی مس، سفال، میناکاری، نقاشی روی سفال، ساز‌های سنتی، چرم، سرمه‌دوزی، گیوه‌بافی، حکاکی روی سنگ، تراش سنگ‌های قیمتی، پیکرتراشی، مبل و منبت، مروار است.

او با اشاره به اینکه از ۴۳ هزار هنرمند صنایع دستی استان حدود ۱۰ هزار هنرمند در ملایر فعالیت دارند گفت: ۲۵ درصد از صنایع دستی استان مربوط به ملایر است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با اشاره به فعالیت بیش از ۴ هزار کارگاه مبل و منبت در سطح شهرستان گفت: بیش از ۲۰ هزار نفر از جوانان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنعت مبل و منبت فعالیت دارند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: حجم تولید سالانه مبل و منبت شهرستان ملایر بین ۶۰ تا ۷۰ هزار سرویس است ضمن اینکه تولیدات مبل و منبت ملایر علاوه بر تامین بازار داخلی کشور به کشور‌های مختلف نیز صادر می‌شود.

جلیلی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته‌های صنایع دستی در ملایر گفت: پس از انگور و کشمش صنایع دستی از بستر‌های مهم پیشرفت ملایر است.

این مقام مسئول ادامه داد: توسعه این بخش همواره می‌تواند رونق اقتصادی را برای شهرستان ملایر به همراه داشته باشد و با ترویج هر چه بیشتر صنایع دستی می‌توان اشتغال بیشتری ایجاد کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر با اشاره به ایجاد شهرک نمایشگاه مبل ملایر گفت: شهرک نمایشگاهی با عنوان نگین غرب که پیگیری‌های آن از سال گذشته انجام شده قرار است با حضور سرمایه گذار ساخته شود.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.