سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترکیبی بودن مدرسه خیر ساز بقیه الله (عج) در کرمان

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور از ترکیبی شدن مدرسه خیرساز بقیه الله (عج) خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مراسم‌ افتتاحیه مدرسه خیری بقیه الله (عج) گفت: این مدرسه چند ویژگی دارد، اول اینکه توفیق شد و در دهه کرامت و ایام ولادت امام رضا (ع) افتتاح شد ، امام رضا رئوف و مهربان بود، بدون منت مهربانی می‌کردند که خیرین مدرسه ساز هم مهربانی ذاتی دارند و از امام خودشان ‌الگو می‌گیرند.

او با اشاره به اینکه این مدرسه به نام شهید و شاهد ساخته شده است، افزود: سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی که از شهدای والا مقام هستند از شهید یوسف الهی به نیکی یاد می‌کردند و حتی وصیت کردند که در کنار مزار این شهید معظم به خاک سپرده شوند.

حسینی با اشاره به سومین ویژگی از ویژگی‌های این مدرسه خیر ساز، عنوان کرد: از سومین ویژگی این مدرسه می‌توان به این نکته اشاره کرد که این خانواده خیر نیکوکار و فرهنگی با منش معلمی که داشتند، این مدرسه را بنا کرده است.

او افزود: نکته بعدی که مهم است این است که خانواده‌ای فرهنگی که منزل خود را که خاطرات زیاد از ابوی فرهنگیشان دارند، تبدیل به مدرسه کردند و ارزش کار را چندین برابر می‌کنند.

او بیان داشت: در تمامی جلسات شورای معاونین می‌گوییم، آرمان یک مدرسه خوب مدرسه ترکیبی است و آرمان سند تحول بنیادین این است که دانش آموز استثنایی، دانش آموز سمپاد و عادی با هم درس بخوانند، اما معلمین به روش‌های خودشان آموزش دهند و بایستی شرایط پذیرای الگویی را فراهم‌کنیم.

او گفت: بنا داریم، این مدرسه، مدرسه ترکیبی باشد و دانش آموزان عادی و استثنایی در کنار هم درس بخوانند و هر چه برای مناسب سازی این مدرسه نیاز است از وزارت تامین‌خواهد شد.

برادر سردار شهید یوسف الهی، محمد هادی یوسف الهی به نمایندگی از خانواده شهید یوسف الهی در این افتتاحیه، گفت: این مکان از سال ۱۳۲۶ منزل پدر شهید یوسف الهی بوده و ما در این مکان‌زندگی میکردیم از سال ۲۶ تا ۶۴ که اخوی ما شهید می‌شوند، بعد از درگذشت مادر و پدر که پدر یکی از فرهنگیان‌مشهور کرمان بودند و در شهر کرمان معلم انگشت شمار بود ایشان معلمی کردند و تصمیم گرفتیم این مکان مدرسه بشود و به نام‌بقیه الله (عج) نانگذاری شوند.

او گفت: پدر ما دبیر انگلیسی بود، ولی قرآن هم‌تدریس می‌کردند و آموزش می‌دادند و ده سال پرورشگاه صنعتی را مدیریت می‌کردند برای همین این مکان مقدس است، چون پدر ما قرآن می‌آموختند.

او با اشاره به محاسن سردار شهید یوسف الهی گفت: در عظمت این شهید همین بس که حاج قاسم سلیمانی که عزیزترین هستند برای ما، وصیت کردند من را بعد شهادتم در کنار مزار شهید یوسف الهی به خاک بسپارید.

او عنوان کرد: اخوی شهید ما ۵ نوبت مجروح می‌شوند و ایشان را در کرمان‌ نمیدیدیم‌ مگر اینکه ایشان مجروح می‌شدند از ویژگی‌های این شهید تسلط بر قرآن و نهج البلاغه بود و خود را فدای اسلام‌و ولایت فقیه و نظام‌مقدس جمهوری اسلامی می‌نمود.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.