سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی خرید ۱۰ میلیون تن گندم

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی از پیش بینی خرید ۱۰میلیون تن گندم در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، وفابخش  معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از مزارع گندم و طرح ارتقاء امنیت غذایی استان که ۴سال است به صورت پایلوت در هشترود کشت می‌شود گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۰ میلیون تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خرید و تحویل سیلوها شود.

وفابخش افزود: تاکنون ۴میلیون تن گندم خریداری شده و ۹۳درصد وجوه کشاورزان نیز پرداخت شده است.

او با بیان اینکه باید در تناوب گندم گیاهان علوفه ای نیز کاشته شود گفت: همچنین امسال ضریب خوداتکایی بالا خواهد بود و روند صعودی از ۵۸ درصد در سال ۷۹ به ۱۰۲.۵ درصد تا پایان سال گذشته  رسیده که دستاوردی افتخارآمیز است.

وفابخش گفت: قیمت گندم هر سال در شهریور اعلام می‌شود و ما پیشنهاد جدید خود را اعلام کرده ایم و به دولت داده ایم و نتیجه نهایی قیمت گندم را دولت اعلام می‌کند و امیدواریم قیمت گندم تغییر کند.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی سطح زیر کشت محصولات زراعی را حدود ۱۱میلیون هکتار اعلام کرد و افزود:در سال‌های گذشته حدود ۴۰۰هزار هکتار از سطح زیرکشت محصولات آبی کاهش یافته، اما افزایش تولید نشان می‌دهد و بهره وری در سال‌های اخیر قابل قبول بوده است.

 احمدی مدیر جهاد کشاورزی هشترود هم گفت: پیش بینی می‌شود امسال از ۱۲۰ هزار هکتار از مزارع این شهرستان ۱۵۰ هزار تن گندم خریداری شود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.