به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت مخابرات ایران یادداشتی درباره شرایط کشور در دوران شیوع ویروس کرونا و فرصتهای موجود در این شرایط برای بهبود وضعیت خدمات رسانی به مردم را منتشر کرده و بسیاری از فرصتهای خلاقانه تجاری را محصول رویدادها و شرایط سخت بحرانی معرفی کرد.
در متن این یادداشت آمده است:
" چطور میشود در بازار پررقابت امروزی ماندگار شد؟ چه زمانی سازمان نیازمند ایجاد کسبوکارهای خلاقانه است و سؤالات بسیاری که میتواند روند برنامهریزی سازمانی را از نگاهی عادی به دیدگاهی پویا و فرصت یاب تبدیل کند.
امروزه اکثر فرصتهای خلاقانه تجاری، محصول رویدادها و بحرانهاست، چراکه در شرایط برابر تقریباً همه رقبا در وضعیت یکسانی در مقابل مشتریان خود قرار دارند و به فعالیت خود ادامه میدهند، اما در شرایط ناپایدار و شوکهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، فقط شرکتهایی میتوانند حیات سازمان خود را تضمین کنند که به فکر خلاقیتهای نوآورانه باشند و از رویدادهای به وجود آمده در مسیر رشد و بهبود فرصتهای اقتصادی استفاده کنند
بیشتر بخوانید
کرونا یکی از همان شوکهایی بود که برای برخی صاحبان خدمت و سرمایه، فرصتی برای همدلی بیشتر با مردم فراهم کرد تا نبض سازمان خود را به نبض نیازها و خواستههای مشتریان گره بزنند که نتیجهاش میشود حفظ منافع ذینفعان.
بهبیاندیگر لازم است بدانیم در برنامهریزیهای سازمانی، فرصت سازی از شرایط معمول و غیرمعمول چگونه تعریفشده و آیا اصلاً جایگاهی دارد؟
گویی در اقتصاد سازمانی مانند تفاوتهای فردی، دستگاههایی هستند که خود از ایمنی بیشتری در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی برخوردارند، از هر شرایطی به نفع خدمت به مردم، کسب درآمد و تقویت برند سازمانی، استفاده میکنند. این شرکتها به موضوع کنترل خواست و تغییر نیاز مخاطبانش توجه میکنند و انعطافپذیری را در ارائه خدمات خود در نظر میگیرند.
اما عدهای دیگر به دلیل نقص در ایمن کردن خدمات، از روزمرگی، توان رویارویی با شرایط جدید را ندارند و نمیتوانند در شرایط جدید تاب بیاورند.
به تعبیری دیگر لازم است مسئولان ذیربط هر شرکت و سازمانی بدانند، سیل بند اقتصاد سازمانی کجاست و مدیریت شرایط جدید نیاز به چه ابزارهایی دارد؟
شرکت مخابرات ایران بهعنوان بزرگترین اپراتور ارتباطی کشور و با برند قدیمی و شناختهشده برای مردم همهساله در معرض بحرانهای طبیعی و غیرطبیعی و همچنین رویدادهای خوشایند و از پیش تعیینشده قرار دارد. استفاده از این رویداد بهنوبه خود میتواند جایگاه ویژهای در کسب درآمد و تقویت و توسعه برند سازمانی داشته باشد که متأسفانه تعریف همهجانبهای از این موضوع به چشم نمیخورد.
حالا که در شرایط پسا کرونا قرار داریم، لازم است ما کمی به عقب بازگردیم و خودمان را ارزیابی کنیم که تا به امروز در برخورد با رویدادهای مترقبه و غیرمترقبه و در تأمین مطالبات مشترکان و تفکر خلاق چقدر تلاش کردهایم و مسیرهای تازه را برای کسب درآمد و تقویت برند سازمانی پیداکردهایم.
در این میان ایجاد نگرشی مبتنی بر خلاقیت، میتواند حال و روز خدمترسانی را خوبتر کند؛ بهگونهای که همیشه بذرهای تازهای از خدمات و محصولات جدید را آماده داشته باشیم تا بر موج اطلاعیابی از حال و روز مشتریان سوار شویم و خط کش خدمترسانی را به منحنی خدمات جدید، تبدیل کنیم و با فرصت سوزیهای تکراری خداحافظی کنیم. "
انتهای پیام/