سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسیاری از فرصت‌های خلاقانه تجاری، محصول رویداد‌ها و بحران‌ها است

یادداشت پرتال شرکت مخابرات ایران درباره تحلیل شرایط کنونی و تاثیر آن در فرصت سازی برای این شرکت را مشاهده می‌کنید.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت مخابرات ایران یادداشتی درباره شرایط کشور در دوران شیوع ویروس کرونا و فرصت‌های موجود در این شرایط برای بهبود وضعیت خدمات رسانی به مردم را منتشر کرده و بسیاری از فرصت‌های خلاقانه تجاری را محصول رویداد‌ها و شرایط سخت بحرانی معرفی کرد.

در متن این یادداشت آمده است:

" چطور می‌شود در بازار پررقابت امروزی ماندگار شد؟ چه زمانی سازمان نیازمند ایجاد کسب‌وکار‌های خلاقانه است و سؤالات بسیاری که می‌تواند روند برنامه‌ریزی سازمانی را از نگاهی عادی به دیدگاهی پویا و فرصت یاب تبدیل کند.

امروزه اکثر فرصت‌های خلاقانه تجاری، محصول رویداد‌ها و بحران‌هاست، چراکه در شرایط برابر تقریباً همه رقبا در وضعیت یکسانی در مقابل مشتریان خود قرار دارند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند، اما در شرایط ناپایدار و شوک‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، فقط شرکت‌هایی می‌توانند حیات سازمان خود را تضمین کنند که به فکر خلاقیت‌های نوآورانه باشند و از رویداد‌های به وجود آمده در مسیر رشد و بهبود فرصت‌های اقتصادی استفاده کنند


بیشتر بخوانید


کرونا یکی از همان شوک‌هایی بود که برای برخی صاحبان خدمت و سرمایه، فرصتی برای همدلی بیشتر با مردم فراهم کرد تا نبض سازمان خود را به نبض نیاز‌ها و خواسته‌های مشتریان گره بزنند که نتیجه‌اش می‌شود حفظ منافع ذینفعان.

به‌بیان‌دیگر لازم است بدانیم در برنامه‌ریزی‌های سازمانی، فرصت سازی از شرایط معمول و غیرمعمول چگونه تعریف‌شده و آیا اصلاً جایگاهی دارد؟

گویی در اقتصاد سازمانی مانند تفاوت‌های فردی، دستگاه‌هایی هستند که خود از ایمنی بیشتری در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی برخوردارند، از هر شرایطی به نفع خدمت به مردم، کسب درآمد و تقویت برند سازمانی، استفاده می‌کنند. این شرکت‌ها به موضوع کنترل خواست و تغییر نیاز مخاطبانش توجه می‌کنند و انعطاف‌پذیری را در ارائه خدمات خود در نظر می‌گیرند.

اما عده‌ای دیگر به دلیل نقص در ایمن کردن خدمات، از روزمرگی، توان رویارویی با شرایط جدید را ندارند و نمی‌توانند در شرایط جدید تاب بیاورند.

به تعبیری دیگر لازم است مسئولان ذی‌ربط هر شرکت و سازمانی بدانند، سیل بند اقتصاد سازمانی کجاست و مدیریت شرایط جدید نیاز به چه ابزار‌هایی دارد؟

شرکت مخابرات ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین اپراتور ارتباطی کشور و با برند قدیمی و شناخته‌شده برای مردم همه‌ساله در معرض بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی و همچنین رویداد‌های خوشایند و از پیش تعیین‌شده قرار دارد. استفاده از این رویداد به‌نوبه خود می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در کسب درآمد و تقویت و توسعه برند سازمانی داشته باشد که متأسفانه تعریف همه‌جانبه‌ای از این موضوع به چشم نمی‌خورد.

حالا که در شرایط پسا کرونا قرار داریم، لازم است ما کمی به عقب بازگردیم و خودمان را ارزیابی کنیم که تا به امروز در برخورد با رویداد‌های مترقبه و غیرمترقبه و در تأمین مطالبات مشترکان و تفکر خلاق چقدر تلاش کرده‌ایم و مسیر‌های تازه را برای کسب درآمد و تقویت برند سازمانی پیداکرده‌ایم.

در این میان ایجاد نگرشی مبتنی بر خلاقیت، می‌تواند حال و روز خدمت‌رسانی را خوب‌تر کند؛ به‌گونه‌ای که همیشه بذر‌های تازه‌ای از خدمات و محصولات جدید را آماده داشته باشیم تا بر موج اطلاع‌یابی از حال و روز مشتریان سوار شویم و خط کش خدمت‌رسانی را به منحنی خدمات جدید، تبدیل کنیم و با فرصت سوزی‌های تکراری خداحافظی کنیم. "

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.