سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشتن تومور قاعده از جمجمه یک بیمار در لامرد

رئیس مرکز آموزشی درمانی حاج محمود حاج حیدر شهرستان لامرد گفت: عمل جراحی خارج کردن میکروسکوپی تومور قاعده جمجمه از بدن یک بیمار در این مرکز با موفقیت انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فریبرز غفارپسند جراح و متخصص مغز و اعصاب،ستون فقرات و دیسک بیمارستان جدید لامرد بیان کرد: خانم ۲۸ ساله از اهالی بخش علامرودشت لامرد با علایم تشنج، کاهش بینایی چشم چپ به این مرکز مراجعه کرد که در معاینه بالینی، فشار مغز بیمار بالا و همچنین فلج عصب های دو و سه مغزی مشهود بود که پس از تصویربرداری های تخصصی سی تی اسکن و ام.آر.آی،  تشخیص تومور مغزی قاعده جمجمه برای او محرز  شد.

او، بیان کرد: در یک عمل جراحی ۴ ساعته به روش میکروسکوپی و تخصصی در کف جمجمه، این تومور با موفقیت خارج شد.

غفارپسند تصریح کرد: حال عمومی بیمار مطلوب بوده و در حال گذراندن دوره بهبودی خود در آی سی یو مغز و اعصاب بیمارستان جدید لامرد است.

جراح و متخصص مغز و اعصاب،ستون فقرات و دیسک بیمارستان جدید لامرد  ادامه داد: این تومورهای مغزی خوش خیم هستند اما در مکان حساسی بین اعصاب جمجمه ای بویایی، بینایی و اعصاب حرکات چشم واقع شده اند که اگر به موقع درمان نشود ممکن است بیمار دچار فلج اندام ها، از بین رفتن بینایی،  و نهایتا مرگ مغزی شود.

او، افزود: انجام اعمال جراحی مننژیوم های مغزی به روش میکروسکوپی و با استفاده از روش ها و امکانات پیشرفته در مرکز آموزشی درمانی حاج محمود حاج حیدر لامرد با تعرفه دولتی، انجام می شود.

شهرستان لامرد در فاصله ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ت

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.