سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم راستی‌آزمایی در جمعیت عشایری استان سمنان

مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: راستی‌آزمایی در جمعیت عشایری در تخصیص سهمیه آرد توسط شرکت غله و تخصیص سهمیه نفت از سوی شرکت نفت موثر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مراد خادم مدیرکل امور عشایری استان سمنان با اشاره به ضرورت راستی‌آزمایی در جمعیت عشایری گفت: سرشماری عشایر در تخصیص میزان اعتبارات ملی، ارائه خدمات در زمینه‌های مختلف مانند تخصیص سهمیه آرد توسط شرکت غله و تخصیص سهمیه نفت از سوی شرکت نفت موثر است.

او افزود: شرکت نفت بر اساس خانوار سهمیه سوخت برای جمعیت عشایری در نظر می‌گیرد و فقدان اطلاعات دقیق درباره جمعیت و تعداد خانوار عشایری خدمات‌رسانی را با مشکل مواجه کرده است.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان بیان کرد: عشایر استان نیازمند سرشماری و راستی‌آزمایی برای اطلاع دقیق از جمعیت این قشر به منظور برنامه‌ریزی هدفمند در بخش‌های مختلف است.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند و سالانه ۹ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

انتهای پیام / م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.