سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵ میلیون مترمربع از معابر روستا‌ها بهسازی نشده است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ۵ میلیون مترمربع از معابر روستا‌های این استان بهسازی نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سهراب رئیسی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در نشست شورای اداری شهرکرد اظهار داشت: امسال سهمیه بهسازی مسکن در استان پنج هزار و ۵۰۰ واحد پیش‌بینی شده است که رقم تسهیلات برای هر واحد به ۵۰ میلیون افزایش خواهد یافت.

او با اشاره به اعتبارات هزینه شده در این شهرستان افزود: از ابتدای تأسیس بنیاد مسکن تاکنون ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار و در سال ۹۸ نیز ۴۰ میلیارد تومان اعتبار با احتساب تسهیلات در روستا‌های شهرستان شهرکرد هزینه شده که ماحصل آن تغییر در چهره روستا‌ها است.


بیشتر بخوانید: پرداخت ۴۱ میلیارد ریال تسهیلات و کمک‌های بلاعوض در سایت لندی


رئیسی اضافه کرد: امسال ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان شهرکرد هزینه می‌شود که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تولید و اشتغال می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

او با اشاره به اجرای طرح هادی روستایی در ۵ روستای شهرستان شهرکرد ادامه داد: جهت اجرای این تعداد طرح ۵ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که ما برای اجرای طرح و پروژه‌ها تنها به اعتبارات استانی اکتفا نکرده و در اعتبارات ملی نیز توانستیم مبالغی را برای استان جذب کنیم.

رئیسی همچنین با اشاره به تسهیلات مقاوم سازی مسکن گفت: از مجموع هفت هزار و ۱۷۰ واحد مسکن در شهرستان شهرکرد چهار هزار و ۴۶۰ واحد مقاوم سازی شده است که معادل ۶۰ درصد است و ۴۰ درصد واحد‌ها غیرمقاوم هستند، اما تلاش می‌کنیم که مابقی واحد‌ها قبل از وقوع حادثه‌ای مقاوم سازی شوند.

او افزود: سهمیه بهسازی امسال نیز پنج هزار و ۵۰۰ واحد پیش‌بینی شده که رقم تسهیلات به ۵۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت که این تسهیلات با نرخ چهار درصد پرداخت می‌شود.

رئیسی با اشاره به طرح مسکن محرومین اضافه کرد: برای احداث دو هزار و ۴۴۰ واحد مسکن محرومین باید تلاش کنیم سهمیه جدید دو هزار واحدی دیگری را کسب کنیم که با احتساب تسهیلات، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تزریق می‌شود که تحقق این امر نیازمند کمک مسئولان ارشد و نمایندگان مجلس است.

زنگ خطر کاهش جمعیت روستایی

او با اشاره به جمعیت شهری و روستایی شهرستان شهرکرد گفت: ۸۴ هزار و ۶۵۸ خانوار و ۲۸۸ هزار و ۱۹۹ نفر ساکن در نقاط شهری و هشت هزار و ۴۴۳ خانوار و ۲۷ هزار و ۷۷۸ نفر ساکن در نقاط روستایی هستند که کاهش تعداد افراد ساکن در نقاط روستایی یک زنگ خطر است.

رئیسی افزود: خوشبختانه طی چند سال اخیر با کمک و تلاش همکاران، مدیران و مسئولان استان به ویژه استاندار و دکتر پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور توانستیم اعتبارات عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را افزایش دهیم به صورتی که میزان اعتبارات عمرانی ما به ۴۷۰ درصد افزایش یافت و تنها در بخشی از عملکرد این نهاد نزدیک دو میلیون متر مربع از معابر روستا‌ها آسفالت شد.
او اضافه کرد: تلاش ما برای جذب اعتبارات بیشتر همچنان ادامه دارد، اما این نهاد انقلابی با حدود ۷۰۰ روستا که به آن به عنوان یک اداره عیال وار می‌توان یاد کرد و هر چه اعتبارات افزایش یابد باز هم با کمبود اعتبار مواجه است که باید برای این موضوع چاره‌ای اندیشیده شود.

رئیسی گفت: نزدیک پنج میلیون مترمربع از روستا‌های استان که یک میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع آن در شهرستان شهرکرد است هنوز بهسازی نشده است.

او افزود: مسکن در سه قالب مسکن محرومین، مسکن اقدام ملی و مسکن مقاوم‌سازی شده احداث و انجام می‌شود که مسکن ملی با همکاری راه و شهرسازی احداث و تسهیلات این طرح ۱۸ درصد است و سهمیه شهرستان شهرکرد هم یک هزار و هشت واحد می‌باشد.

رئیسی با بیان اینکه بنیاد مسکن آمادگی دارد تسهیلات ارزان قیمت جهت احداث مسکن در اختیار متقاضیان قرار دهد اضافه کرد: اگر شهرداران، دهیاران و... زمین در اختیار بنیاد مسکن قرار دهند آمادگی داریم عملیات احداث مسکن و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت را انجام دهیم که این امر در بحث اشتغال و تولید هم کمک شایانی می‌کند.

۶۰ درصد ثبت نام کنندگان مسکن جوانان هستند

او با اشاره به ثبت نام مسکن در استان ادامه داد: پیرو مصوبات نشستی با حضور معاون عمرانی استانداری مقرر گردید نیاز متقاضیان مسکن در استان احصا شود که مصوبه نخست جهت انجام ثبت نام متقاضیان با بنیاد مسکن بود که انجام شد.

رئیسی گفت: طبق صورتجلسه قرار شد راه و شهرسازی زمین در اختیار این نهاد قرار دهد، اما تاکنون این نهاد زمینی در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار نداده است.

او افزود: حدود ۳۷ هزار نفر در استان برای مسکن ثبت نام کردند که ۲۴ هزار نفر آن‌ها در شهرستان شهرکرد و ۶۰ درصد آن‌ها جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال هستند که مسکن را برای سوداگری نیاز ندارند بلکه فاقد مسکن می‌باشند.

رئیسی اضافه کرد: این بنیاد توان احداث سالانه حدود سه هزار واحد مسکن را با مشارکت مردم دارد که در صورت همکاری سایر دستگاه‌ها و مسئولان استان رونق خوبی در بحث مسکن ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.