سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سه دیپلمات اروپایی اعلام کردند؛

شهروندان آمریکایی مجاز به ورود به اروپا نیستند

نام آمریکا در میان کشور‌های موجود در فهرست کشور‌های امن برای پذیرش گردشگر در اروپا که سران اتحادیه اروپا روز گذشته منتشر کردند به چشم نمی‌خورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سه دیپلمات اتحادیه اروپا اعلام کردند آمریکا در میان کشور‌هایی که از سوی سران اروپایی به عنوان کشور‌های امن برای پذیرش گردشگر تعیین شده‌اند، قرار ندارد.

این دیپلمات‌ها در ادامه توضیح دادند شب گذشته، کشور‌های اتحادیه اروپا فهرستی از نام ۱۴ کشور منتشر کردند که شهروندان آن‌ها می‌توانند بدون مشکل به اروپا سفر کنند و خطری از نظر انتقال ویروس کرونا ایجاد نمی‌کنند، اما نام آمریکا در این فهرست به چشم نمی‌خورد.

انتظار می‌رود اتحادیه اروپا تا فردا ظهر نام این ۱۴ کشور را برای سفر‌های تفریحی و یا کاری شهروندانشان اعلام کند. این اقدام با هدف حمایت از صنعت گردشگری اتحادیه اروپا به ویژه برای کشور‌هایی که در جنوب این اتحادیه واقع هستند و اقتصاد آن‌ها از شیوع کرونا بسیار بیشتر آسیب دیده در نظر گرفته شده است.

به گفته این دیپلمات‌های اتحادیه اروپا، برزیل، روسیه و آمریکا از جمله کشور‌هایی هستند که در این فهرست جایی ندارند. چین به طور موقت در این فهرست جای گرفته است و پذیرش مسافر از این کشور تنها با این شرط که شهروندان اروپایی نیز بتوانند به آنجا سفر کنند امکان پذیر شده است.

به گفته این منابع، این فهرست باید با رای اکثریت کشور‌های اتحادیه اروپا به تصویب برسد. این بدان معنی است که باید ۱۵ کشور اروپایی که ۶۵ درصد جمعیت این اتحادیه را نمایندگی می‌کنند به آن رای مثبت بدهند. چنانچه این فهرست به تصویب سران اروپایی برسد، شهروندان دیگر کشور‌هایی که در این فهرست حضور ندارند اجازه سفر به کشور‌های اروپایی را نخواهند داشت.

پس از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان اکثر کشور‌ها مرز‌های خود را به روی مسافران دیگر کشور‌ها بسته بودند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.