سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار افزایش شیوع کرونا؛

شهرستان‌های بیرجند و طبس در وضعیت بسیار پرخطر

شهرستان‌های بیرجند و سرایان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) کرونا قرار گرفتند.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رنگ بندی مناطق کشور درخصوص شیوع بیماری کرونا، شهرستان‌های بیرجند و طبس در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) قرار دارند.

او با هشدار روند افزایشی مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی افزود: شهرستان‌های بشرویه، سربیشه، فردوس و قاین در وضعیت نارنجی (پرخطر)، شهرستان‌های خوسف، زیرکوه و نهبندان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و شهرستان‌های درمیان و سرایان در وضعیت سفید (کم خطر) قرار دارند.

شریف زاده بیان کرد: متاسفانه در دو هفته گذشته شاهد افزایش قابل توجه تعداد بیماران تنفسی مراجعه کننده به بیمارستان‌های استان بودیم که در حال حاضر بیش از ۱۹۰ بیمار تنفسی و ۶۷ بیمار کرونا مثبت در این بیمارستان‌ها بستری هستند.


بیشتر بخوانید


فوت شدگان کرونا در خراسان جنوبی، کمتر از میانگین کشوری

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس خراسان جنوبی در خصوص آخرین تحلیل آماری بیماری کرونا در استان هم گفت: بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نسبت مرگ و میر بیماران کرونایی در کشور ۷۲/۴ درصد است که در استان خراسان جنوبی این میزان کمتر از میانگین کشوری و ۲/۴ درصد است.

شریف زاده افزود: از اسفند ماه که ابتدای شیوع اپیدمی کرونا ویروس در کشور بود به طور متوسط هر روز هزار و ۷۵۳ مورد بیمار جدید و متاسفانه ۸۳ مورد فوتی اتفاق افتاده است.

او ادامه داد: تا تاپان هشتم تیرماه میزان بروز تجمعی ویروس کرونا در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۶۲ نفر و در استان خراسان جنوبی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۶۰ نفر بوده که خوشبختانه ۱۰۰ واحد از میانگین کشوری پایین‌تر است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس خراسان جنوبی از مردم خواست، شریف زاده از مردم خواست با توجه به افزایش موارد عفونت تنفسی در استان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، حضور نیافتن در تجمعات، خودداری از مسافرت‌های غیرضرور و به ویژه استفاده از ماسک در محیط‌های شغلی و تجمعات از شیوع این بیماری جلوگیری کنند.

انتهای پیام / ط ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.