سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای پروژه کوه پارک مشهد، بدون آسیب به طبیعت

مدیر پروژه ارتفاعات جنوبی مشهد گفت: پروژه کوه پارک این شهر بدون آسیب به محیط زیست و کوه ها، در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر رمضانی مدیر پروژه ارتفاعات جنوبی مشهد در حاشیه بازدید رئیس و کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ از ارتفاعات جنوبی و پروژه "کوه پارک"، گفت: پروژه کوه پارک مشهد بدون آسیب به محیط زیست و کوه ها، در حال اجرا است و فقط در محل پارکینگ، وسایل بازی کودکان، نمازخانه روباز، سرویس بهداشتی پرتابل و خودرو غذا برای شهروندان در نظر گرفته خواهد شد.
 
او افزود: با افتتاح کوه پارک، شهروندان از خیابان نخل می‌توانند با خودرو به این پارک وارد شده و با پارک خودروهایشان، به صورت پیاده و یا با دوچرخه، از ارتفاعات استفاده کنند.
 
 مدیر پروژه ارتفاعات جنوبی مشهد ادامه داد: تمام ورودی‌های دیگر به ارتفاعات برای ورود خودرو بسته خواهد بود، اما کوهنوردان و دوچرخه سواران می‌توانند از سایر ورودی‌ها نیز عبور و مرور کنند.

رمضانی بیان کرد: حضور مردم در ارتفاعات جنوبی مشهد، باعث جلوگیری از تصرفات و ساخت و ساز‌های جدید در این محدوده خواهد شد.

او تصریح کرد: همچنین دو آبشار کوچک، برکه، دهکده و تیمارگاه حیوانات اهلی و بومی منطقه خراسان نیز در محل اجرا می‌شود و تعدادی از چشمه‌های موجود نیز در حال احیا برای آبخوری حیوانات و پرندگان است.

مدیر پروژه ارتفاعات جنوبی مشهد تاکید کرد: در قسمت ارتفاعات بعد از قله زو، چند چشمه، حوض انبار، غار‌های طبیعی و دست کن، سنگ نگاره باستانی و حوض انبار قدیمی و مسیر‌های تشرف روستاییان کوه پایه‌های بینالود برای زیارت امام رضا (ع) وجود دارد که می‌تواند از ظرفیت‌های گردشگری ارتفاعات جنوبی مشهد قلمداد شود.
 
رمضانی اظهار کرد: در ارتفاعات جنوبی مشهد با دو پروژه دیگر نیز مواجه هستیم، پروژه کمربند سبز حدود ۱۴ سال از آغاز اجرای آن می‌گذرد و قرار است علاوه بر ارتفاعات جنوبی، دور تا دور شهر امتداد پیدا کند.

او افزود: درختکاری در ارتفاعات جنوبی با استفاده از گونه‌های گیاهی متنوع و عمدتا کم آب و مقاوم صورت گرفته و در حال حاضر با دو روش قطره‌ای و شلنگی و با اتصال به شبکه به صورت ثقلی، آبیاری می‌شوند.

مدیر پروژه ارتفاعات جنوبی مشهد با اشاره به پروژه کمربندی ۷۵ متری جنوبی، ادامه داد: بر اساس مصوبات سال‌های گذشته، قرار بود این پروژه از بولوار شهید برونسی تا اتوبان مشهد باغچه به طول ۲۷ کیلومتر امتداد پیدا کند و بر حجم ترافیک شهر تاثیر گذار باشد، اما با توجه به صدمه محیط زیست، حجم تخریب کوه‌ها و نداشتن پیوست زیست محیطی، این پروژه متوقف شد.
 
انتهای پیام//ف.ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محسن
۱۲:۱۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
جناب شهردار.جان هرکی دوست داری اخرهاشمیه روستایه چهارچشمه.که الان شده هاشمیه۹۳الی ۹۷بالاشم کوه پارک.همه جاشیک نوخوشگل شده فقط همین چندصدمتر اسفالت میخاد.که منطقه روزشت کرده اسفالتش کنید.بابا چرا نمیکنید.کلا چندده متره.مگه چقدرهزینه میخاد.اونطرف پارک خورشید.بالاش کوه پارک.پایینش پارکینگ کوه پارک.پایینش کوه سر.رستوران گردان.تو بلوارهاشمیه تابلو هاشمیه خورده اونوقت اسفالت نیست.زشته بقران.حالا من دیگه زندگی نمیکنم.اونجا.ولی اقوام هستن.نمیدونم چرااونجارو اسفاااااااالت نمیکنید.