سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۶۰ درصدی پرونده‌های مسن در دادگاه بهاباد

رئیس حوزه قضایی بهاباد گفت: بیش از ۶۰ درصد پرونده‌های مسن و معوق در این شهرستان کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  علیرضا ایزدی رئیس حوزه قضایی بهاباد در دیدار‌های مردمی خود، با اهالی روستای کریم آباد، گفت: برای کاهش جرم در جامعه یا گسترش معنویت و اخلاق باید  از ساز و کار‌هایی برای ورودی پرونده ها انجام داد.

او با اشاره به کاهش ورودی و پرونده‌های مختومه، افزود: ورودی پرونده‌ها امسال نسبت به سال گذشته ۵/۴ درصد کاهش و در خصوص پرونده‌های مختومه نزدیک ۳۳ درصد کاهش داشته که نشانه عملکرد و تلاش بالای همکاران در این حوزه قضایی بوده است.

ایزدی در خصوص عملکرد شورا‌های حل اختلاف، تصریح کرد: با احتساب آمار صلحی در شورای حل اختلاف صلحی و گزارش‌های اصلاحی در شعبه دادگاه عمومی و موارد منتهی به رضایت در اجرای احکام بیش از ۱۰۰ فقره پرونده ینی حدود ۱۳ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف در اجرای احکام این شهرستان منتهی به سازش شده است.

او افزود: ریش سفیدان سرمایه‌های هر محل و منطقه هستند و استفاده از ظرفیت ایشان در حل و فصل اختلافات باعث کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری و در نتیجه رسیدگی بهتر به پرونده‌های تخصصی و با اهمیت خواهد بود.

ایزدی با بیان اینکه حبس زدایی یکی از رویکرد‌های مهم و محوری قوه قضائیه است، یادآور شد: بر همین مبنا دادگاه بهاباد تمام تلاش خود را برای اعمال مجازات‌های جایگزین به جای زندانی شدن مجرمان به کار می‌گیرد و در یکسال گذشته ۱۷ درصد از آراء مربوط به آراء مجازات جایگزین حبس بوده است.

او دیدار‌های مردمی رئیس دادگستری بهاباد با هدف افزایش اعتماد عمومی و استفاده از ظرفیت مردمی جهت کاهش پرونده‌های ورودی، همزمان با هفته قوه قضاییه در مرکز بخش آسفیچ و روستا‌های بنستان و کریم آباد برگزار شد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.