سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور ۵۴ کارت شناسایی صنعتگران در خراسان جنوبی

۵۴ کارت شناسایی صنعتگران خراسان جنوبی در سامانه جدید صدور مجوز‌های سه گانه میراث فرهنگی صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، عباس زاده معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در استان بیش از پنج هزار هنرمند به تولید صنایع دستی در بیش از ۳۰ رشته فعالیت دارند.

او افزود: رشته‌های دست‌بافته‌های سنتی شامل حوله بافی، کرباس بافی، دستمال‌بافی و چادرشب بافی، بافته‌های داری شامل گلیم، جاجیم، گبه و صنایع دستی چوبی از جمله منبت، معرق، مشبک، صنایع دستی فلزی، زیورالات سنتی، حکاکی روی فلز، سفال و سرامیک و تراش سنگ بیشترین کارت‌های صادر شده را به خود اختصاص داده است.

عباس زاده اظهار کرد: این کارت شناسایی به کسانی تعلق می‌گیرد که دوره‌های آموزشی را زیر نظر وزارت متبوع گذرانده اند و یا فارغ التحصیلان رشته‌های صنایع دستی از دانشگاه باشند و یا پیشکسوتان حوزه صنایع دستی و استادان این عرصه می‌توانند این کارت را دریافت کنند.


بیشتر بخوانید


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: کارت شناسایی گواهی مبنی بر تایید توان و سطح مهارت متقاضی در حرفه مورد درخواست است که پس از تایید کارشناس صنایع دستی به هنرمندان اعطاء می‌شود.

او گفت: هنرمندان متقاضی دریافت کارت شناسایی می‌توانند از این پس برای دریافت کارت شناسایی به سامانه my.ichto.ir مراجعه و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کرده که پس از بررسی و تأیید مدارک توسط کارشناسان، نسبت به دریافت کارت اقدام کنند.

انتهای پیام / ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.