سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید ۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون ۵۰ هزار تن گندم عمدتا از مزارع دیم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با آغاز کار برداشت گندم در برخی نقاط استان به ویژه مزارع آبی طی چند روز آینده، کار خرید تضمینی و تحویل به مراکز تعیین شده سرعت خواهد گرفت.

خمسه گفت: تعهد استان قزوین برای خرید تضمینی گندم ۲۲۰ هزار تن است، اما آمادگی خرید و دریافت محصول بیش از این مقدار وجود دارد.

او اضافه کرد: برای تسریع در خرید تضمینی گندم و جلوگیری از فعالیت دلالان و سودجویان ۴۰ تیم کار نظارت و پشتیبانی خرید این محصول در استان را به شکل شبانه روزی برعهده دارند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: دولت با هدف کمک به تامین امنیت غذایی کشور، هر ساله محصول استراتژیک گندم را از کشاورزان به شکل تضمینی خریداری می‌کند.

خمسه افزود: برآورد‌های اولیه  نشان داد که امسال ۳۳۵ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود،  اما انتظار داریم به علتبارندگی‌های خوب و مقابله مناسب با آفات و بیماری‌ها این رقم به مرز ۳۵۰ هزار تن نیز برسد.

 امسال ۱۵۴ هزار و ۴۵۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم آبی و دیم رفته است که نسبت به سال زراعی قبل ۶ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.