سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از طریق دو نیروگاه بزرگ:

افزودن ۱۰۰۰ مگاوات ظرفیت جدید به شبکه توزیع برق کرمان

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای کرمان با اعلام اینکه هزار مگاوات ظرفیت جدید به شبکه توزیع برق کرمان افزوده می‌شود، مصرف برق این استان را ۲ هزار و ۷۰۰ مگاوات اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حمیدرضا حبیبی مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان کرمان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، گفت: در قالب پویش «الف_ ب_ایران» سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان طرح تولید و انتقال به همت برق منطقه‌ای کرمان افتتاح شد.

او افزود: بر این اساس، امسال ۷ طرح با اعتبار ۴۲۴ میلیارد تومان افتتاح می‌شود ضمن آنکه در سال جاری ۲۰ تفاهمنامه همکاری نیز با صنایع استان امضا شده است.

حبیبی بیان داشت: ۳۶ درصد برق مصرفی استان در بخش صنعتی، ۲۴ درصد در بخش خانگی، ۲۶.۷ درصد در بخش کشاورزی و مابقی مصارف خدماتی است.

او تصریح کرد: ۲۲ مصرف کننده بزرگ برق استان از طریق خطوط فشار قوی و به صورت مستقیم و به وسیله شبکه‌های توزیع، برق خود را دریافت می‌کنند که بالغ بر ۸۰۰ مگاوات مصرف دارند، مابقی مصرف کنندگان نیز از طریق خطوط فشار متوسط و فشار ضعیف برق خود را دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان کرمان مصرف برق استان را ۲ هزار و ۷۰۰ مگاوات اعلام کرد و بیان داشت: ظرفیت عملی تولید برق استان کرمان ۲ هزار و ۹۴۵ مگاوات است.

حبیبی با بیان اینکه استان کرمان در ذوزنقه طلایی تابش خورشید در کشور قرار دارد، گفت: در حال حاضر ۴۶ مگاوات برق از طریق نیروگاه‌های خورشیدی در استان تولید می‌شود که تا پایان سال جاری ۲۵ مگاوات دیگر به این ظرفیت اضافه و وارد مدار خواهد شد.

او افزود: برنامه‌ریزی برای ظرفیت ۲۰۰ مگاوات برق از طریق انرژی خورشیدی در استان انجام شده است.

حبیبی تصریح کرد: سه طرح حوزه این شرکت در جنوب استان کرمان تا ۱۵ مردادماه افتتاح خواهند شد که این طرح‌ها شامل پست ۴۰۰ کیلو ولتی جبال‌بارز، پست ۴۰۰ کیلو ولتی نیروگاه شوباد کهنوج و خط انتقال ۴۰۰ کیلو ولتی کهنوج به جیرفت است.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان کرمان گفت: در ابتدای سال با افزایش ظرفیت نیروگاه محمدآباد مشکل برق شهرستان ریگان حل شد که سال آینده با افزودن ۶۰ مگاوات دیگر به ظرفیت این نیروگاه مشکل این منطقه به صورت کلی رفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان کرمان  گفت: دو نیروگاه بزرگ یکی در شهرستان زرند با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات و دیگری از طریق شرکت فولاد بوتیا در کرمان با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات ظرفیت‌های جدیدی هستند که به مدار خواهند آمد که امیدواریم در سال آینده از این ظرفیت در پیک مصرف بتوانیم استفاده کنیم.

حبیبی افزود: ۹۹.۷ درصد جمعیت روستایی کشور از نعمت برق برخوردار هستند این در حالی است که در دنیا حدود ۲۱ درصد جمعیت روستایی فاقد نعمت برق است.

او بیان داشت: با وجود همه تلاش‌ها، متاسفانه شرایط مصرف برق با پیش‌بینی متفاوت است و امسال با توجه به شرایط خاصی که وجود دارد افزایش مصرف آب و برق در ایران را شاهد هستیم.

حبیبی با بیان این که ۳۰ درصد مصرف صنایع در کرمان مدیریت می‌شود، تصریح کرد: امسال نسبت به تابستان سال گذشته ۱۰.۲ درصد افزایش مصرف برق در استان داشتیم.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان کرمان گفت: به همین دلیل، نیاز به همکاری مردم داریم تا این تابستان را به خوبی بگذرانیم لذا تنظیم کولر‌های گازی، سرویس کولر‌های آبی، استفاده از روشنایی محیط، استفاده کمتر از وسایل برقی در زمان اوج بار، استفاده از لامپ‌های کم مصرف و … باعث می‌شود تابستان بدون خاموشی را داشته باشیم.
انتهای پیام/ب


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.