سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت تسهیلات حمایتی به واحدهای فرهنگی و هنری

۵۵ واحد فرهنگی و هنری گیلان برای دریافت تسهیلات حمایتی در سامانه کارا ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فیروز فاضلی ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد  اسلامی گیلان گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کسب و کار‌ها به ویژه در حوزه فرهنگی و هنر ، تاکنون ۵۵ واحد فرهنگی و هنری گیلان برای دریافت تسهیلات حمایتی در سامانه کارا ثبت نام کردند.

او  با بیان اینکه ثبت نام در سامانه کارا همچنان ادامه دارد، افزود: پرداخت تسهیلات یکی از برنامه‌های حمایتی دولت است که در همین راستای وزارت ارشاد با همکاری وزارت تعاون شرایط را برای ثبت نام از کسب و کار‌های به شدت آسیب دیده در حوزه فرهنگ و هنر برای دریافت این تسهیلات حمایتی در سامانه کارا فراهم کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد  اسلامی گیلان گفت: با اشاره به شرایط ثبت نام فعالان فرهنگی و هنری در این سامانه، گفت: صاحبان کسب و کار‌های فرهنگی و هنری گیلان که دارای کد کارگاهی بیمه هستند می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

فاضلی گفت: کانون تبلیغاتی دو مورد، مؤسسه انتشاراتی هشت مورد، مؤسسه فرهنگی دو مورد، خدمات فرهنگی سه مورد، چاپ دو مورد، دفاتر امور مطبوعاتی ۹ مورد، فیلمبرداری و عکاسی ۱۶ مورد، آموزش موسیقی چهار مورد، نمایش یک مورد، ویدئو کلوپ یک مورد، بازی‌های کامپیوتری سه مورد، دارالترجمه یک مورد، تفریحی گردشگری سه مورد تاکنون ثبت نام کرده‌اند.

او  با اشاره به اینکه صاحبان کسب و کار‌های فرهنگی و هنری همچنان فرصت ثبت نام در این سامانه را دارند، افزود:  به زودی شرایط برای ثبت نام متقاضیان فاقد کد کارگاهی بیمه در این سامانه فراهم خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد  اسلامی گیلان  با بیان اینکه ۲۰ بانک و مؤسسه مالی برای پرداخت تسهیلات پیش بینی شده است، گفت: فعال بودن کسب و کارها، تعدیل نکردن نیرو‌ها و عدم استفاده از بیمه بیکاری از سال گذشته تاکنون از شرایط دریافت تسهیلات است.

فیروز فاضلی ، مبلغ پرداختی تسهیلات را برای واحد‌های تعطیلی اجباری ۱۶ میلیون تومان و برای واحد‌های فعال تعطیل نشده ۱۲ میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: سود تسهیلات ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت پس از یک دوره تنفس، از مهر ماه سال جاری در ۲۴ قسط است.

 

انتهای پیام/م.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.