سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از ۸۰ کیلومتر محور قزوین، الموت ، تنکابن در سال آینده /بهسازی راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار تا پایان دولت 

وزیر راه و شهرسازی در استان قزوین گفت: ۸۰ کیلومتر از محور قزوین، الموت و تنکابن تا پایان خرداد سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، اسلامی وزیر راه و شهرسازی در بازدید از  محور قزوین ،الموت، تنکابن گفت: این محور یکی از مسیر‌های سخت و پرهزینه است که در تلاشیم با تامین منابع، حدود ۸۰ کیلومتر از آن تا پایان خرداد سال آینده به بهره برداری برسد.

اسلامی افزود: گام دوم، تکمیل مطالعات مهندسی و زیست محیطی این طرح است و برای بهره برداری کامل از آن  یک فرصت  ۳ ساله نیاز داریم.

جاده اصلی در دست احداث قزوین - الموت - تنکابن به طول ۱۶۲ کیلومتر و در پنج قطعه در حال ساخت است که ۹۶ کیلمتر این مسیر در استان قزوین واقع شده است و با بهره برداری از آن، ۱۸۰ کیلومتر از جاده کنونی کاهش می‌یابد.

این جاده از حاشیه آزادراه قزوین - کرج بعد از شهرک صنعتی کاسپین آغاز شده است و با عبور از گردنه الله آباد، تونل شیرکوه و روستا‌های شهرک و آتان در بخش رودبار الموت شرقی، از منطقه سه هزار به شهرستان تنکابن در استان مازندران متصل می‌شود.

با بهره برداری از این پروژه ارتباطی علاوه بر کاهش مسیر، زمان سفر و ترافیک، مسیر قزوین و مازندران به هم نزدیک‌تر شده و همچنین باعث صرفه جویی در مصرف سوخت به میزان ۱۰۰ میلیون لیتر در سال خواهیم شد.

بهسازی راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار تا پایان دولت 

 وزیر راه و شهرسازی در بازدید از  شرکت ساختمانی کندوان پارس گفت:  بهسازی راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار در اولویت است و نباید  تا سال ۱۴۰۰ راه‌های این روستا‌ها بدون آسفالت باشد.

اسلامی با بیان اینکه  آسفالت شدن راه روستایی بالای ۲۰ خانوار در اولویت دوم است، گفت: البته باید به ارتقای کیفیت آسفالت نیز توجه شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید از فرصت تبصره ۱۹ در استان بهره برد، گفت: لازم است شرایط برای سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد مجتمع‌های تفریحی اقامتی فراهم شود تا در کنار سرمایه گذاری تولید اشتغال هم داشته باشیم.

اسلامی افزود: برای تجهیز ماشین آلات هم  برنامه ریزی شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس قانون احداث راه رحیم آباد، کالاچای و تنکابن می‌تواند به شکل تهاتر نفت انجام شود.

بخشدار الموت غربی هم با بیان اینکه این بخش بیشترین روستا را در بین بخش‌ها دارد، گفت: راه‌های روستایی الموت فرسوده است و نیاز به نگاه ویژه مسئولان دارد.

قوامی، رانشی بودن منطقه را از دیگر مشکلات اساسی الموت غربی بیان کرد.

لطف‌الله سیاهکلی نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: برای بهسازی جاده‌های استان ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

فاطمه محمدبیگی دیگر نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: استان دارای ۷۰۰ کیلومتر راه خاکی است که ۴۲۰ کیلومتر آن در الموت و بقیه در طارم و آبیک قرار دارد و باید برای بهسازی ان‌ها برنامه ریزی کرد.

محمدبیگی افزود: همچنین استان به دستگاه ماشین آلات راهداری نیازمند است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.