سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از سه هزار دانش آموز بوشهری در آزمون ورودی دبیرستان‌های نمونه دولتی ثبت نام کردند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش بوشهر گفت: سه هزار و ۴۱۶ نفر در آزمون ورودی دبیرستان‌های متوسطه نظری و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نمونه دولتی ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسین درتاج  معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: زمان ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه متوسطه دوم از ۲۰ تا ۳۰ خرداد بود که از ۲ تا ۵ تیر تمدید شد و در این دوره زمانی سه هزار و ۴۱۶ نفر از طریق سامانه سنجش در این آزمون نام نویسی کرده اند.

او ادامه داد: از این تعداد داوطلب، هزار و ۵۹ نفر شامل ۲۷۵ نفر در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نمونه دولتی و ۷۸۴ نفر در دبیرستان‌های متوسطه نظری نمونه دولتی پذیرفته می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش بوشهر با بیان اینکه این آزمون در ۲۰ تیر به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: کارت ورود به جلسه آزمون شامل از سه روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون، از طریق سامانه ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

درتاج افزود: نتایج آزمون در هفته اول مرداد در همین سامانه منتشر می‌شود.

او همچنین در خصوص ثبت نام در مدارس نمونه دولتی در دوره متوسطه اول گفت: در دوره متوسطه اول آزمون ورودی برگزار نمی‌شود و دانش آموزان با ارائه مستندات، امتیازبندی می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه ثبت نام در این مدارس از ۲۵ خرداد تا ۲ تیر بوده است، عنوان کرد: ۵۵۰ نفر متقاضی از طریق پایگاه همگام فرم‌های خودارزیابی را تکمیل کرده‌اند.

درتاج با اعلام اینکه متقاضیان باید از ۴ تا ۱۱ تیر ماه مدارک و مستندات خود را به مدرسه نمونه موردتقاضا تحویل دهند، ادامه داد: نتایج اولیه ارزیابی در ۳۰ تیر و پس از بررسی اعتراضات، نتیجه نهایی در ۵ مرداد اعلام می‌شود.

او در مدارس نمونه شهرستان‌های جم، دیر و تنگستان فقط پذیرش دانش آموز به صورت غیرخوابگاهی است، بیان کرد: در دو منطقه شبانکاره و سعد آباد با هدف پذیرش دانش آموزان روستایی، مدارس به صورت شبانه روزی اداره می‌شوند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.