سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری خوزستان خبر داد:

کاهش ۸۵ درصدی جابجایی مسافر بدلیل شیوع کرونا

غزیعلی گفت: با شیوع ویروس کرونا، جابجایی مسافر در سطح استان ۸۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فواد غزیعلی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: اعمال محدودیت سفر بدلیل شیوع ویروس کرونا سبب کاهش سفر‌های درون و برون استانی شده است.

او افزود: در ۳ ماهه اول امسال، مجموع مسافران جابجا شده از طریق شرکت‌های مسافربری استان ۵۲۴ هزار و ۴۹۳ نفر ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

غزیعلی با بیان اینکه این کاهش شامل؛ جابجایی مسافر درون و برون استانی می‌شود، اظهار داشت: در مدت مذکور، ۳۴۹ هزار و ۴۴۲ مسافر درون استانی با کاهش ۵۶ درصد و جابجایی ۱۷۵ هزار و ۵۱ مسافر برون استانی با کاهش ۶۳ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال مواجه بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به انجام ۱۰۱ هزار و ۵۵۶ سفر به وسیله حمل و نقل عمومی در ۳ ماهه نخست امسال بیان کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۴۴ درصدی را نشان می‌دهد، ضمن اینکه در بهار امسال نیز تعداد ۷۹ هزار و ۴۸۵ سفر درون استانی و ۲۲ هزار و ۷۱ سفر برون استانی از سوی حمل و نقل عمومی انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب با کاهش ۴۴ و ۴۷ درصدی مواجه بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه به دلیل اعمال محدودیت تردد در بازه زمانی یاد شده، فروش بلیت اینترنتی در استان با کاهش ۸۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بود، ادامه داد: پیشنهاد می‌شود مسافران خوزستانی برای سفر‌های تابستانی به منظور تامین سلامت خود و کارکنان شرکت‌های حمل و نقل، از مراجعه به پایانه‌های مسافربری برای خرید بلیت اتوبوس خودداری کنند و بلیت مورد نیاز خود را از پایگاه‌های اینترنتی تهیه کنند.

غزیعلی گفت: برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی، خودرو‌های سواری ظرفیت خود را به ۳ مسافر کاهش داده و اتوبوس‌های مسافربری نیز با حداقل ظرفیت تردد می‌کنند، ضمن اینکه توزیع ماسک بین مسافران از سوی شرکت‌های مسافربری و ضدعفونی اتوبوس پیش از حرکت انجام می‌شود و مسافران باید حین استفاده از مجتمع‌های خدماتی رفاهی نیز نکات بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.