سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پارک علم و فناوری کرمانشاه پیشرو در توسعه فناوری

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: پارک علم و فناوری کرمانشاه یکی از پارک‌های پیشرو کشور در توسعه فناوری است و در ۱۱ سال فعالیت این پارک بیش از ۵۰۰ شرکت تحت حمایت پارک قرار گرفتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: افزایش چشمگیر میزان فروش محصولات و خدمات فناورانه نشان دهنده این است که تعداد قابل ملاحظه‌ای از ایده‌های فناورانه و دانش بنیان به خدمات و محصولات تجاری سازی شده و به تولید انبوه رسیده است.

«معصومه خان احمدی» فروش این شرکت‌ها را در حوزه‌های مختلف مواد و محصولات شیمیایی، کشاورزی، فناوری اطلاعات و ... دانست و افزود: از دلایل این موفقیت‌ها می‌توان به تنوع خدمات حمایتی پارک علم و فناوری کرمانشاه در جهت توسعه بازار محصولات، توسعه منابع مالی، مشاوره برای شناسایی بازار فروش، همکاری در انعقاد قرارداد‌های فروش برای شرکت‌ها و پیگیری تسریع در اخذ مجوز‌ها اشاره کرد.

 به گفته این مقام مسئول  بیش از هزار و ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم دارای شغل و کسب و کار هستند که افزایش ۴۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

او گفت: اگرچه کسب و کار‌های فناورانه و دانش بنیان عمدتا متکی بر ابزار فکر است، اما توسعه کمی این شرکت ها، تولید انبوه و تقاضای خرید محصول و خدمات عمده دلیل افزایش اشتغال در این بخش بوده است.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه، فضای کالبدی در اختیار واحد‌های فناور را ۱۵ هزار متر مربع عنوان کرد و افزود: این فضا در سال ۹۲ کمتر از پنج هزار مترمربع بود که افزایش سه برابری را نشان می‌دهد

خان احمدی افزود: پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری استانداری کارگاه‌های تولیدی و تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان را که دارای فناوری‌های صنعت‌ساز هستند و حدود ۳۰ شرکت را شامل می‌شوند تا پایان مرداد ماه سال جاری در سوله‌های اختصاصی خود مستقر می‌شوند و تولید انبوه محصولات خود را آغاز می‌کنند.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه از پنج برابر شدن تعداد اختراعات ثبت شده، ۱۰ برابر شدن دانش فنی تجاری سازی شده و ۵۳ برابر شدن شرکت‌های دانش بنیان نسبت به سال ۹۲ خبر داد و گفت: پارک علم و فناوری کرمانشاه یکی از پارک‌های پیشرو کشور در توسعه فناوری است و در ۱۱ سال فعالیت این پارک بیش از ۵۰۰ شرکت تحت حمایت پارک قرار گرفتند که هم‌اکنون ۳۰۰ شرکت در حال فعالیت هستند که ۱۹۰ شرکت وضعیت حقوقی و بقیه آن‌ها حقیقی هستند.

انتهای  پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.