سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بولتون: تکذیب گزارش نیویورک‌تایمز، حربه ترامپ برای فرار از بار مسئولیت آن است

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا اظهار بی‌اطلاعی ترامپ در خصوص گزارش اخیر روزنامه نیویورک‌تایمز درباره ادعای رشوه روسیه به نیرو‌های طالبان را راهکار او برای فرار از بار مسئولیت آن دانست.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا تکذیب دونالد ترامپ در خصوص گزارش اخیر روزنامه نیویورک‌تایمز را رفتاری معمول از رئیس‌جمهور این کشور و فرار ترامپ از بار مسئولیتش دانست.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا، که این روز‌ها جنجال‌های فراوانی را در عرصه سیاسی این کشور به دلیل افشاگری‌های خود در کتابش به‌پا کرده است، گفت: چیز‌های زیادی وجود دارد که ما نمی‌دانیم، بنابراین باید جانب احتیاط را رعایت کنیم. اما آنچه از توییت‌های رئیس‌جمهور متوجه شدیم امروز نیز روز دیگری در دفتر کاخ سفید ترامپ است.

بولتون اظهار بی‌اطلاعی رئیس‌جمهور آمریکا از ادعای رشوه روسیه به نیرو‌های طالبان برای کشتن سربازان ناتو را موضوعی قابل تامل برای گنجاندن در کتاب خاطرات خود دانست.

وی گفت ترامپ با تکذیب اطلاع از این گزارش تنها در تلاش برای رفع مسئولیت از خود است. بولتون افزود: انگیزه رئیس‌جمهور از این کار چیست؟ اینکه روس‌ها برای کشتن آمریکایی‌ها هزینه می‌کنند و ما هیچ اقدامی انجام نمی‌دهیم برای ما بسیار بد خواهد بود؛ بنابراین ترامپ با ابراز بی‌اطلاعی از این موضوع مسئولیتی را متوجه خود نمی‌کند. به تبع آن انتقادی علیه او برای سکوت در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

مقام سابق کاخ سفید یادآور شد این همان بخشی است که ترامپ برای تصمیم‌گیری در عرصه امنیت ملی با مشکل مواجه است. این مشکل به موقعیت شخصی او مربوط می‌شود.

ترامپ روز یکشنبه نسبت به ادعای مطرح شده علیه روسیه در خصوص رشوه به طالبان برای قتل نیرو‌های ناتو ابراز بی‌اطلاعی کرد. کاخ سفید نیز روز گذشته اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا از گزارش‌های ادعایی مبنی بر اینکه یک واحد اطلاعاتی روسیه برای کشتن نظامیان آمریکایی از طالبان در افغانستان کمک خواسته و برای این کار جایزه می‌داده، اطلاع نداشته است.

از سوی دیگر بایدن در واکنش به انتشار خبر نیویورک‌تایمز به ترامپ تاخت و گفت اگر گزارش تایمز صحت داشته باشد، نشانگر یک افشاگری واقعا شوکه‌کننده است و خصوصا اینکه ترامپ از انجام اقدامات تلافی‌جویانه بازمانده است. این مسئله نشانگر شکست ترامپ در حفاظت از جان نظامیان آمریکایی در افغانستان و ایستادن مقابل روسیه است.

روزنامه نیویورک‌تایمز اخیرا در گزارشی مدعی شد که یک واحد اطلاعاتی ارتش روسیه، سال گذشته بابت حملات موفق علیه نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف ناتو در افغانستان پیشنهاد پول می‌داد. طبق گزارش نیویورک‌تایمز، این گزارش‌ها به اطلاع دونالد ترامپ رسید، اما او هیچ اقدامی برای تلافی انجام نداد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
reza
۱۱:۰۰ ۰۹ تير ۱۳۹۹
چرا؟ روسیه............همین فاطمیون افغانستان عزمشان را جزم کنند یک آمریکائی را زنده نخواهند گذاشت.......فقط اراده و همت لازم است