سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی زنده از ۲۰ کتاب حوزه دفاع مقدس در شبکه استانی زنجان

مدیر کل صدا وسیمای مرکز زنجان از رونمایی زنده از ۲۰ کتاب حوزه دفاع مقدس در شبکه استانی زنجان به مناسبت ۱۴ تیرماه روز " قلم" خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمدی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با حضور در صدا و سیمای مرکز زنجان  با رئیس رسانه استانی دیدار و تبادل نظر کرد.

 لطیفی مدیر کل صدا وسیمای مرکز زنجان در این دیدار با تاکید بر لزوم حفظ معارف دفاع مقدس در قالب هنر افزود: روز‌های حساس و سرنوشت ساز دفاع مقدس، سرشار از حماسه آفرینی‌ها و سلحشوری‌های بهترین و دلاورترین فرزندان این ملت است و تبیین سیره و اندیشه‌های این عزیزان به بازسازی و روشنگری و ثبت هنری در تاریخ نیاز دارد.
 
 لطیفی نهادینه کردن ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه را، نیازمند برنامه‌ریزی و سازماندهی دانست و گفت: مسؤولیت این مقوله بر عهده کلیه نهاد‌های فرهنگی در جامعه است و رسانه استانی هم به اقتضای مناسبت و زمان در تمام طول سال برگ‌های زرین ایثار و مقاومت غیورمردان مدافع کشور را در قالب‌های مختلف منعکس نموده و تولید مستند، تله فیلم و سریال با موضوع ایثار و شهادت در دستور کار قرار دارد.

او با اشاره به مناسبت ۱۴ تیرماه روز قلم، آمادگی مرکز را برای پوشش رونمایی از ۲۰ کتاب حوزه دفاع مقدس و معرفی آن‌ها که به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان انتشار یافته است، اعلام کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم از توجه ویژه و پوشش رسانه‌ای برنامه‌های مرتبط با حوزه دفاع مقدس توسط صدا و سیما تشکر کرد و افزود: احیای ارزش‌های دفاع مقدس و بسترسازی برای جلوگیری از فراموشی و تاریخ این حماسه بی نظیر از طریق جلوه‌های هنری مانند فیلم و سریال اثرگذاری بیشتری دارد و رسانه ملی و استانی در طول دهه‌های اخیر تمام همت خود را دراین خصوص بکار گرفته است

محمدی از تدوین مجموعه برنامه‌های فرهنگی هفته دفاع مقدس از هم اکنون خبر داد و افزود: انتشار۲۰عنوان کتاب در حوزه حفظ و نشر آثار شهدای استان و فرهنگ ایثار و شهادت به قلم نویسندگان بومی استان از مهمترین اقدامات این اداره کل در حوزه دفاع مقدس برشمرد.

او با تاکید بر لزئم حمایت استانی از تولید برنامه‌های فاخر نمایشی در خصوص سرداران شهید استان افزود: امید است با همت وافر رسانه استانی شاهد حضور مولفین کتب مرتبط با فرهنگ مقاومت در برنامه‌های مختلف صدا و سیما بمنظور استفاده متقابل از پتانسیل و ظرفیت‌های هر دو نهاد انقلابی برای فرهنگ سازی بیش از پیش در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشیم.
 
 
انتهای پیام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.