سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شمار مبتلایان کرونا در جهان به ۱۰ میلیون نفر رسید

امروز شمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ده میلیون نفر گذشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه در خبری فوری اعلام کرد شمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۱۰ میلیون نفر فراتر رفت.

همچنین طبق آمار بدست آمده از سوی خبرگزاری رویترز، شمار جهانی مبتلایان به کرونا امروز یکشنبه از مرز ده میلیون گذشت که این مسأله نقطه عطفی در شیوع این بیماری تنفسی است که تا کنون نزدیک به نیم میلیون نفر در جهان بر اثر ابتلا به آن ظرف هفت ماه گذشته جان خود را از دست داده اند.

هفته پیش مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در کنفرانسی خبری اعلام کرده بود تا هفته آینده آمار مبتلایان به کرونا در جهان به ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید.

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در کنفرانسی خبری گفته بود: در نخستین ماه شیوع بیماری همه‌گیر کرونا کمتر از ۱۰ هزار مورد ابتلا به سازمان جهانی بهداشت گزارش شد؛ اما در ماه گذشته، تقریباً ۴ میلیون مورد ابتلا گزارش شد.

انتظار داریم تا هفته آینده این رقم به ۱۰ میلیون مورد ابتلا برسد. این افزایش شدید ابتلا به ما یادآور می‌شود در کنار تحقیقات برای ساخت واکسن، مسئولیتی فوری داریم که هر چه در توان داریم برای مهار کردن شیوع این بیماری به کار ببندیم و جان انسان‌ها را نجات دهیم.

آمریکا با ثبت بیش از ۲.۵ میلیون مبتلا در جهان، رتبه نخست را در میان کشور‌های جهان از آن خود کرده است. همچنین شمار قربانیان کرونا در آمریکا به بالای ۱۲۸ هزار نفر رسیده است.

همچنین برزیل با ثبت بیش از یک میلیون و ۳۱۵ هزار نفر مورد ابتلا، رتبه دوم را در میان کشور‌های جهان از آن خود کرده است.

روسیه نیز با ثبت بیش از ۶۳۴ هزار مورد ابتلا، رتبه سوم را در میان کشور‌های جهان از آن خود کرده است. شمار مرگ و میر بر اثر کرونا نیز در این کشور به بالای ۹ هزار نفر می‌رسد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۸ تير ۱۳۹۹
به ۴۵ و یا ۵۰ میلیون نفر خواهد رسید تا از شدتش
کم بشه دیگه زیاد تهدید نباشه