سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

ابتلای بیش از ۲۰۰ مدافع سلامت فارس به کووید ۱۹

هاشمی زاده گفت: بالغ بر ۲۳۵ نفر از مدافعان سلامت فارس از زمان گسترش شیوع کووید ۱۹ به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، لیلا هاشمی زاده مدیرپرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: بالغ بر ۲۳۵ نفر از پرستاران استان فارس با توجه به فعالیت آنها در بیمارستان‌های معین کرونا از ابتدای اسفندماه تاکنون به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

او ادامه داد: از میان افرادی که به این بیماری مبتلا شده‌اند نزدیک به ۵ نفر در بیمارستان‌های استان فارس بستری شده‌اند که همه این افراد نیز دارای بیماری‌های زمینه‌ای در حوزه دستگاه گوارش بوده‌اند البته یک نفر از مجموع مبتلایان کووید ۱۹ در استان فارس نیز به علت وخامت وضعیت جسمانی در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بستری شد، اما این افراد نیز با دریافت خدمات درمانی وضعیت آنان بهبود یافت.

مدیر پرستاری استان فارس اضافه کرد: با توجه به دریافت خدمات درمانی ویژه بیماران کووید ۱۹ در استان فارس پرستارانی که در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند نیز همگی با بهبود وضعیت جسمانی از بیمارستان مرخص شده‌اند.

او تصریح کرد: ارائه خدمات درمانی مناسب و وجود تجهیزات لازم به منظور مقابله با ویروس کرونا در استان فارس باعث شده تا با توجه به اینکه بیش از ۲۳۵ پرستار در فارس به کرونا مبتلا شوند، اما هیچ فوتی در این زمینه ثبت نشود و استان فارس هیچ شهید مدافع سلامتی نداشته است.

هاشمی زاده تصریح کرد: اقدامات پرستاران استان فارس در طول مدت گسترش کرونا در استان اقداماتی مثمر ثمر و قابل اتکا بوده به گونه‌ای که کاهش آمار‌های فوتی مبتلایان به کرونا و افزایش آمار‌های بهبود یافتگان این بیماری در استان نشان از تلاش‌های مدافعان سلامت به منظور مقابله با این بیماری است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.