به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شواهد حاکی از آن است که شرکت مازراتی قصد دارد دو موتور جدید برای خودروهای خود تولید کند و استفاده از قطعات شرکتهای دیگر را کم کند. سال گذشته نیز مازراتی با انتشار بیانهای اظهار داشت که قراردادشان با شرکت فراری برای استفاده از موتور دوقلوی ۳ لیتری F160 و ۳.۸ لیتری F154 خاتمه یافته است.
از آن جایی که مدلهای جدید مازراتی با تغییرات و تعمیرات قابل توجهای مواجه شدهاند، این برند سعی دارد بر روی اتومبیلهای خود موتور ۳.۰ لیتری دوقلوی توربو V6 مازراتی را نصب کند و یا مدل FCA ۲.۰ لیتری توربوشارژ با چهار سیلندر را بر روی آنها سوار کند. گفتنی است که موتور V6 شرکت مازراتی قرار است اولین بار با اتومبیل MC20 به دنیا معرفی شود. خودروی Maserati MC20 قرار شده تا در ماه سپتامبر رونمایی شود.
بر اساس اطلاعاتی که منابع خبری منتشر کردهاند، شرکت مازراتی موتورهای جدید خود را با الهامگیری از مدل Alfa Romeo V6 690T خواهد ساخت. نمونه Alfa Romeo V6 690T در حال حاضر بر روی خودروهایی همچون Stelvio و Giulia قرار دارد.
بیشتر بخوانید
گفته میشود مراحل اولیه تولید موتور از سوی مازراتی چند سالی است که شروع شده و حالا به نظر میآید این شرکت به مراحل پایانی نزدیک شده است. با توجه به مشخصات Alfa Romeo V6 690T و فناوری مازراتی، میتوان اظهار داشت که موتورهای جدید این شرکت میتوانند تا ۵۴۲ اسببخار را در اختیار خریداران اتومبیل قرار دهند. از آن جایی که شرکت مازراتی قصد دارد یک مدل کراساوور را نیز به بازار عرضه کند احتمال میرود که موتورهای جدید بر روی آن خودرو تنها تا ۵۲۳ اسببخار را داشته باشند.
یکی از نکات مثبت درباره موتورهای V6 مازراتی فناوری TJI آن به حساب میآيد که برای کنترل آلودگی هوا و تولید گازهای گلخانهای ساخته شده است. در ادامه موتور دیگری نیز وجود دارد که از مدلهای GME خواهد بود و با مشخصه توربو ۲.۰ لیتری چهار سیلندر برای خودروهای هیبریدی عرضه خواهد شد. انتظار میرود این موتور نیز با معرفی خودروی Ghinli در ۱۵ جولای رونمایی شود.
انتهای پیام/